Killer Ellite, USA 2011
Obraz 1.85:1
Čas: 112 minut Světová premiéra: 10.9.2011
Distribuce kino: 6.10.2011
Distribuce DVD: 1.2.2012

Píší se osmdesátá léta a napříč světovým spektrem frčí žoldácké skupinky, stejně jako zabijáci, kteří za dostatečnou sumu sprovodí ze světa cokoliv a kohokoliv.

Tedy až na malé výjimky, jako jsou třeba malé děti. Jejich fyzická likvidace nikdy nebyla ve světě filmu „velkým hitem“. A tady tomu není jinak. Během jednoho kšeftu zabiják Danny zaváhá nad capartem v autě, které před chvilkou hnusně zaneřádil mozek jeho majitele a stálo ho to včelku do ramene, spolu s rozhodnutím, že se na tuto živnost definitivně vykašle. Ale protože se nikdy nemá říkat nikdy, stojí po roce před na smrt nemocným šejkem, který touží po pomstě, jíž by se chtěl za každou cenu, v těch pár týdnech, co mu zbývají, dožít.

Pomstě za své syny, které jednoho po druhém odkráglovali angláni, potažmo členové speciálních jednotek SAS. A jelikož je šejk nejen zazobaný, ale navíc má i zásadní eso v rukávu v podobě Dannyho kámoše a mentora Huntera, zabiják s kuráží, ctí v těle a ksichtem současné akční jedničky Jasona Stathama neváhá a vydává se do Anglie, aby speciálům vysvětlil, že v reálu možná platí za jedny z nejlepších a nejodolnějších parchantů, ale na filmového akčního borce prostě nemají.

Jo, zní to jako námět z čistokrevného akčního béčka a  ono to je taky akční béčko. K tomu natočené v nezávislé produkci, takže žádný velkofilm opravdu nečekejte. Ono vám totiž hned od rozjezdu bude jasné, že Elitní zabijáci, jak se tento film jmenuje, jsou jen další a tady vskutku lacinou záminkou proto, aby se trochu střílelo, rozdalo pár čenichovek a pozabíjelo několik lidí. Na čemž nemění nic ani přítomnost zvučných hereckých jmen jako je De Niro, Statham, nebo Clive Owen.  A aby z toho současní filmoví sympaťáci (tedy kromě Owena, který je na druhé straně barikády) nevyšli jako svině, jsou z tří vybraných příslušníků SAS na odstřel tři většinou bývalí vojáci, jejichž likvidace nechutná tajemné stínové organizaci, která si nepřeje, aby se o jistých věcech, kterých se jednotky SAS dopustili, příliš mluvilo.

Film, údajně natočený na základě skutečných událostí, se tak odvíjí v předvídatelném duchu nenáročné zábavy, a za zvuků dialogů, které jako kdyby z huby Stevena Seagala z devadesátých let, vypadly. A upřímně ani akce nepatří mezi ty nejvydařenější.  Nemluvě o faktu, že spoustu věcí si filmaři tohoto snímku (i přes nálepku „Made in Real“), představují jako Hurvínek válku. Vraždy mají být totiž provedeny jako nešťastné náhody, což by ještě nevadilo, ale stínová organizace, která, v podobě drsoně Cliva Owena, jde zabijákům po krku, už působí celkem komicky, stejně jako finální rozuzlení a drsňácké hlášky a na DVD (což je ryze český kopanec) nepříliš vyvedený dabing.

Zvrat v dějové linii za polovinou filmu rovněž nepatří mezi ty nejbombastičtější a finální „akčnění se mezi intrikami“, které má samozřejmě na hrbu největší hvězda a tím pádem „tahoun“ filmu Jason Statham, kterému před koncem začíná zdatně sekundovat Cliwe Owen, sice patří k tomu nejlepšímu co na Elitních zabijácích je, ale stále se jedená o bezvýrazný průměr, který se dokonce dostal v Česku do kin a kterému můžete sednout i na lep nalákáni slušným obalem DVD a přemírou zvučných jmen.  Což je asi vše. Elitní zabijáci tak maximálně zabijí váš čas, který byste však mohli strávit sledováním jiné, daleko horší hovadiny. Takže se vlastně vůbec nic tragického nestane.

Jako většina laciných filmů určených přímo pro video, i tento disponuje pouze základními funkcemi. Žádné bonusy zde nenajdete.

Pohádkově bohatému ománskému šejkovi zbývá posledních pár měsíců života. Než mu vyměřený čas vyprší, chce dostat na talíři hlavy mužů, kteří zabili jeho tři syny. Nabízí svá ropná pole, což je velmi lákavá nabídka, ovšem odpovídá nelehkému zadání. Obětmi šejkovy odplaty se mají stát příslušníci britských speciálních jednotek (SAS), elitní, všestranně vybavení vojáci, kteří jeho hochy připravili o život během války o Omán. Tuhle pracovní nabídku, ovšem bez konkrétních detailů, dostane Hunter (Robert De Niro), legenda mezi nájemnými zabijáky. Když po příletu do Ománu zjistí, že má zlikvidovat příslušníky SAS, nechce úkol vzít. S tím se tak trochu počítalo, protože Hunter má být jen návnadou ve složité hře, jejímž cílem je najmout na tenhle mimořádný úkol Dannyho (Jason Statham). Hunterův žák a přítel je ve svém oboru absolutní jednička, bohužel ho před časem pověsil na hřebík. Pokud práci vezme a zabije tři esa SAS, zůstane Hunter naživu. V opačném případě má smůlu. A protože Dannymu kdysi zachránil život, je jasné, co se bude dít.
Kromě toho, že trénovaní vojáci nebudou snadnými terči, číhá nebezpečí i v mocné tajné organizaci, která je chrání, a oni pro ni za to vykonávají špinavou práci. V čele „bodyguardů“ příslušníků SAS stojí jejich bývalý člen Spike (Clive Owen), který chce kolegy ochránit za každou cenu. Danny a Spike jsou jako dvě nukleární hlavice letící proti sobě. Takovou akční explozi, k jaké dojde po jejich střetu, jste už dlouho v kině nezažili. (oficiální text distributora)