Texaský kat

Texas Killing Fields, USA 2011
Čas: 101 minut Distributor: 14.3.2012 Bontonfilm

V Texasu svého času řádila rodinka, který se vyžívala v texaských masakrech motorovou pilou. Dnes v něm řádí texaský vrah. A je to docela nuda.

Zapomeňte tedy na rozjetý řvoucí nástroj každého správného dřevorubce se kterým křepčí magor s maskou ze sešitých lidských kůží na ksichtě, mrtvola mladé holky nalezené mezi baráky smrdí obyčejnou vraždou, kterou vyšetřují obyčejní poldové texaské městské policie. Jeden z nich vypadá jako hlavní hrdina z Avataru, ale to vůbec není podstatné.

Podstatné je, že i přes název slibující minimálně temný thriller a hvězdné obsazení  tohoto filmu slibující velkolepou podívanou se divák dočká hodně obyčejné, spíše zdlouhavé kriminálky, která spíše připomíná televizní produkt, což pro diváka není příliš potěšující zpráva. V okolí Texas City někdo vraždí. No to se prostě stává. Taky zde žijí pasáci, smažky a ostatní lidi mnohdy na okraji společnosti. To se koneckonců stává taky a nejen v Texasu. Kriminálka díky tomu získává sociální nádech, s čímž nic ani druhá nalezená mrtvola nic nenadělá. I přes fakt, že jí někdo uřízl ruce.

Filmu zkrátka chybí něco, co by diváka nějakým způsobem nakoplo. Třeba do koulí. To však tady nehrozí. Vše se nese v nezáživném poklidu povrchní sondy do města, kde žijí (alespoň to podle filmu tak vypadá) samí looseři. Ale co je horší, díky povrchnosti vás ani jejich osudy příliš nezajímají. A to je pro film smrtící, než řádění texaského kata.

Z těch nakonec vystupuje holka En, která má mizerný osud a samozřejmě mizerný předpoklad, že se jako jeden z viditelnějších charakterů ocitne v nesnázích. Což se samozřejmě vyplní. Tento snímek opravdu neoplývá přílišnou originalitou. To by ale ještě šlo, když se ale policajti začnou nelogicky chovat, jako banda tupých hovad (pronásledování zeleného Pontiacu), prohrává film i zbytek té soudnosti, která ještě zbyla.

A aby to zbytku nebylo líto, debilní je i konec. Rozuzlení je nijaké, motiv vraha neznámý. Cožž je vlastně na celém tom filmu nejdebilnější. Tak mě jen napadá. Proč byl vůbec netočen? Já odpověď znám. Texaský kat vznikl proto, aby naprosto debilně popravil hodinu a půl vašeho života. Čím jste si tento trest zasloužili, nevím.

Texas City, Texas. Detektivové z oddělení vražd se potýkají se sérií nevyjasněných úmrtí, ke kterým v posledních letech došlo v bažinaté oblasti zvané Vražedná pole. Pragmatický detektiv Mike Souder (Sam Worthington) a jeho newyorský kolega Brian Heigh (Jeffrey Dean Morgan) jsou jednoho dne povoláni k případu pohřešované dívky ze sousedního okresu. Nemají žádné stopy, dokonce ani tělo nebylo objeveno. Když ale zmizí Anne (Chloe Moretz), mladá dívka, kterou si Brian vzal pod ochranná křídla, oběma detektivům je jasné, že Anne musí hledat někde v polích. Ani jeden z nich ale neví, jestli se z Vražedných polí někdy vrátí… (oficiální text distributora)