Tohle je válka!

This Means War, USA 2011
Zvuk: český DD 5.1, anglický DTS
Čas: 104 minut
Distribuce kino: 23.02.2012 Bontonfilm
Distribuce DVD / BD: 13.06.2012 Bontonfilm / 20th Century Fox

Pod názvem Tohle je válka si je možné představit cokoliv. Hlavně však válečný film v němž po sobě upocení chlapi na obou stranách, na základě rozkazů střílí, ve zjevné snaze se zabít. Tak tohle není ten případ.

I když o chlapy, kteří si zde jdou po krku, ve své podstatě jde. Akorát, že se nejedná o nepřátele, ale naopak kamarády a taky se nejedná o vojáky, ale špičkové agenty. A po krku si nejdou kvůli rozkaru svých nadřízených, ale díky vzbouřeným hormonům. Ty totiž v jejich těle zapříčinili povstání, když se na scéně objevila nezadaná a k tomu ještě blonďatá Lauren.

Lauren je totiž tak trochu kráva. V podstatě není ani moc hezká (což je samozřejmě věc názoru), ale to sem nyní netahejme. Blbce, která neměla štěstí na chlapa se totiž dokonale podařilo zamotat hlavu oběma agentům, kteří se zrovna vrátili z adrenalinové mise v níž zajistili ukradené plutonium a během toho mimoděk zabili bráchu německého teroristy . A protože je Lauren kráva, jak již bylo řečeno, randí s oběma, v čemž jí radí její nablblá a feministicky založená (což se nijak nevyučuje) přítelkyně Trish. Čímž je zápletka filmu jasně dána a oba agenty čeká nemilosrdný boj o Laureninu náklonnost, popřípadě šanci dostat se jí do kalhotek.

Celkem svěží komedie se špionážním nádechem staví na této pointě celou eskapádu neustále se stupňujících naschválů, v nichž oba soci v lásce využívají nejmodernější vybavení a zkušenosti agentů, které však jsou tím jediným co tento film nějak drží pohromadě. Jinak je špionážní linie, kterou doplňuje německý terorista toužící pomstít bratrovu smrt, téměř až bezvýznamná a plytká. Což vzhledem k režisérovu jménu trochu zamrzí.

Joseph McGinty Nichol známý spíše pod zkratkou McG má za sebou dvoje zábavné, stejně jako hyper akční Charlieho andílky, stejně jako posledního postkatastrofického Terminátora. Tudíž by se mohlo zdát, že se jeho válka špionů o blonďatou blbku ponese v podobném duchu. Zdání klame. Film je až překvapivě krotký a o akčním orgasmu by mohl mluvit maximálně jen zastydlý akční panic. Ano, pár vtipných, jeden hodně vtipný, momentů zde je, ale byť jsou metody obou agentů stále rafinovanější a nápaditější, od poloviny filmu začínají sklouzávat do stereotypu. A to je zlé. Navíc finální očekávané akčnění celou věc ani náhodou nenarovná. Spíše naopak jen umocní pocit, že film by mohl být fakt jízda, kdyby režisér přitlačil na pilu. Smolík pacholík.

Tohle je válka! tak jen zůstává poměrně slušnou oddechovkou se slušným obsazením, kterou nepochybně inspirovala poslední dobou módní roubování rodinných témat do špionážního prostředí. Pan a paní Schmidtovi nechávají pozdravovat. Přesto se však divák nemůže zbavit pocitu, že nespecifikované něco tomu schází. Takhle jen zůstává oddechovka. Zábavná, ničím (ani dějem) nekomplikovaná oddechovka postavená na slušném nápadu. Ale možná právě o to jde. Prostě se jen bavit. Tak proč ne.

BD DISK
Předností BD Disku je, že nabízí dvě verze filmu, Klasickou, jaká běžela v konech a prodlouženou. A k nim i nějaké ty bonusy, z nichž asi nejvíce zaujmou vystřižené scény. Jedna z nich (útok bývalých milenek) je dokonce tak výborná, že je škoda, že ve filmu nezůstala. Zajímavé jsou i různé alternativní konce a nechybí ani alternativní pohled na úvodní scénu. Součástí bonusů jsou i nepovedené, vtipné záběry, nějaká ta upoutávka a k nim audiokomentář. Milé rovněž je, že bonusy jsou s českou podporou.

Dva špičkoví agenti CIA, Tuck (Tom Hardy) a FDR (Chris Pine), jsou kamarádi na život a na smrt. To ovšem pouze do doby, než se oba zblázní do jedné a téže slečny - Lauren Scottová (Reese Witherspoon). Kariéristka Lauren Scottová je sice ve svém pracovním životě úspěšná, ale její milostný život je jedna velká katastrofa. Poté, co ji nechá přítel, kvůli kterému se přestěhovala z milované Atlanty, nemá na randění a hledání nového vztahu ani pomyšlení. S tím se ale nespokojí její praštěná kamarádka Trish, která ji přemluví, aby zkusila najít štěstí v lásce na internetové seznamce. Na internetu se seznámí se sympaťákem Tuckem a domluví si s ním rande. Aby to ale neměla tak jednoduché, ve videopůjčovně se jí do cesty připlete i pohledný hezoun FDR. Lauren se rozhodne randit prozatím s oběma, samozřejmě bez nejmenší potuchy, že oba kluci jsou nejlepšími kamarády a navíc top agenty CIA. Tuck a FDR doposud žili život jako v Bondovce - plný zbraní, rychlých aut i krásných žen, které až dosud nikdy nebrali příliš vážně. Tentokrát jsou ale oba přesvědčeni, že našli tu pravou. Zjištění, že se oba zamilovali do stejné dívky, jim ovšem jejich přátelství tak trochu pokazí. I když se dohodnou, že si půjdou z cesty, a Lauren neřeknou, že se znají, nebyli by to správní agenti, aby se vzdali své vysněné dívky tak snadno. Na řadu přichází série promyšlených špiónských útoků s jediným cílem - co nejvíce ztrapnit a zkazit rande toho druhého. Jak tato stále se stupňující bitva dopadne a pro koho se Lauren nakonec rozhodne? (oficiální text distributora)