Zvuk: český DD 2.0, DD 5.1
Titulky: české pro neslyšící
Čas: 114 minut
Distribuce kino: 16.02.2012 Bontonfilm
Distribuce DVD / BD: 13.06.2012 Bontonfilm

Signál je chytlavá a díky tomu úspěšná pecka od skupiny Nightwork. Stejně jako film, k němuž tvoří ústřední melodii. Tak si o něm něco řekněme.

Zálesí je zapadákov jako stehno. Jedině tak mohli místná Kryštofovi Hádkovi a Vojtovi Dykovi polknout hada v podobě rčení, že za stavbu vysílače pro mobilní operátory, budou kasírovat nájemné ve výši dva a pět litrů. V éčkách, samozřejmě. Což pochopitelně vyvolá náležitou reakci. Není divu, jsme přeci v Česku.

A tak tady máme další pohled na současnou vesnici, samozřejmě plnou svérázných postaviček. Ovšem řachandu opěvující lidskou blbost, jak to třošku více dělal Troška ve své trilogii nečekejte. On to totiž vůbec není veselý film. A jeho hrdinové už nejsou veselí vůbec. Spíš naopak, vidina snadno získaných peněz nastavuje zrcadlo současné společnosti. V tom dobrém i zlém. Od vychcánků, vyložených hajzlů, citově vyprahlých, až po zadluženého chudáka, který neví kudy kam. A stranou nezůstanou ani ženské zbraně.

Takže je to drámo? Sociální kritika dnešní společnosti v níž hlavně v reálu platí: „Urvi si co můžeš.“ Zčásti ano, nicméně nějakou tu úsměvnou scénu se Tomášovi Řehořkovi do filmu propašovat povedlo. Stejně jako všudypřítomné šustění bankovek, které mají zajistit dárci nejsilnější signál. Prostě jedna taková korupční venkovská aféra spojená s jednou boudou, jež měla být zpočátku recesí. No smíchy se z toho válet nebudete.

Signál má pomalejší tok (rozuměj tempo) a staví spíš na tom, že divák se bude chtít dozvědět jak to všechno dopadne. V druhém plánu pak své odvádí i hvězdné obsazení v čele s Karlem Rodenem a překvapivě civilním Bolkem Polívkou. Kryštof Hádek hraje svého klasického dobráckého ňoumu a exhibicionista Dyk prostě exhibuje. Taky klasika. Hlubokomyslné projevy typu „My jsme jejich svědomí“ nefungují. Zato fórek v podobě do dechovky předělaných Tepláků, hrajících v hospodě, funguje dokonale.

Závěr, spojený se závodem motorek je už pak přepálený, podobný spíše sebekarikatuře, tedy tomu, čemu se film doposud snažil vyhnout a následující „dramatické“ vyvrcholení zase jako kdyby chtělo naznačit, že tvůrci do fonále netušili, co chtějí vlastně natočit. Finální tečka to jen potvrzuje. Ano, tento filmový Signál je hodně kolísavý. Narozdíl od toho hudebního, který je stoprocentní peckou. Včetně videoklipu k němu, který bohužel na DVD s filmem nenašel své místo.

Je hodně s podivem, že k tomuto novému českému filmu nezařadili tvůrci ani jediný bonus. Což se týká i známého, narozdíl od filmu velice povedeného videoklipu pecky od skupiny Nightwork.

Hudební videoklip

Poklidnou idylu rázovité vesničky, která je tak trochu odříznutá od světa, nečekaně rozčeří sympatičtí mladíci Kája (Kryštof Hádek) a Filos (Vojta Dyk). Přijeli prý proto, aby vyhledali nejlepší místo pro instalaci nového mobilního vysílače. Vidina zisku vzbudí v místních pochopitelné očekávání, zvláště když se dozvědí o zajímavé finanční odměně pro majitele pozemku, na kterém bude vysílač stát. Vesnice se rychle stává bitevním polem a to s využitím všech povolených i nepovolených zbraní. Je ovšem otázkou, zda Filos s Kájou budou schopni naplnit očekávání, do nich vkládaná. Možná totiž nejsou tím, za co se vydávají... (oficiální text distributora)