Journey 2: The Mysterious Island, USA 2012
Zvuk: český DD 5.1, anglický DTS HD 7.1
Čas: 95 minut
Distribuce kino: 16.02.2012 Warner Bros
Distribuce DVD / BD: 20.06.2012 Warner Bros / Magic Box

Série krásných obrázků, nablblý děj, fungující 3D efekt, tajrlíkující Rock a nesympatický vzpupný puberťák. Tak to je v kostce nový Tajuplný ostrov.

Celá ta taškařice začala roku 2008, kdy Eric Brevig, který doposud proháněl jen v televizních kulisách Xenu a její kozy, natočil blockbusterovou 3D efektní podívanou o cestě do středu země. Současně tak vytvořil z klasické Verneovky rodinný film. Pravda, megalomanský úspěch se sice nedostavil, ale místy se na tuto ptákovinu docela fajn dívalo. A tak o čtyři roky později bylo rozhodnuto o další cestě. Tentokrát na Tajuplný ostrov.

Brendana Frasera vystřídal bijec Rock, který už nejednou ukázal, že umí být i za kašpara a podzemí plné podivných rostlin a trorů, zase ostrov ukrývající se v oku uragánu. Čímž invence tvůrců skončila. Zbytek je již jen podívanou v pravém slova smyslu. Plochou, blbou, plnou nelogičností, ale ve svém provedení velice barvitou podívanou. Jestli právě toto byl tvůrčí záměr, nezbývá nic jiného, než zatleskat.

Příběh, pokud se o něčem takovém dá v tomto případě mluvit se soustředí na již zmíněného nesympatického fracka (stejně jako v předchozím filmu Josh Hutcherson), který se chystá vydat se hledat svého dědečka, zasloužilého „verneologa“ na Tajuplný ostrov. Jeho nevlastní fotr Rock jede s ním. Proč? Protože spratek si postavil hlavu a v Americe jsou všichni asertivní a taky proto, aby se režisér Brad Peyton (Jako kočky a psi 2) mohl pomazlit pro americkou kinematografii nepostradatelnými rodinnými hodnotami, tentokrát na pozadí sblížení nevlastního otce a syna. A je samozřejmé, že aby k němu mohlo dojít, je třeba projít nejedním nebezpečenstvím.

A toho je samozřejmě na Tajuplném ostrově více než dost. Od přerostlého hmyzu až po sopku chrlící zlatý prach, která v nejbližší době udělá z ostrova minulost. A to vše, včetně útočících ptáků nevídané vegetace a ve finální fázi i podmořské fauny s flórou, je vyvedeno s opravdovou grácií a několika opravdu povedenými 3D efekty. Třeba ten s harpunou vypálenou na obřího elektrického uhoře byl vskutku mňamózní. A co je důležitější, nebyl ojedinělý. Hra na efekt prostě v tomtom případě vyšla.

Ale to už tady bylo řečeno. Je to blbější než skybob na pláži v parném létě, ale podívaná náramná. To že se hrdinové chovají převážně jako debilové nevadí. Stejně slouží jen jako křoví, aby se v těch vymakaných kompozicích něco dělo. A aby to nepůsobilo jako gay porno, tvůrci ještě přihodili pilota helikoptéry a jeho šmačnou dceru (Vanessa Hudgens), která samozřejmě nezůstane nesympatickému spratkovi, který si rovněž začíná uvědomovat, že jeho otčím je borec, volná jako guma od trenek. A dojde i na Nautilus. To aby to působilo ještě víc verneovsky.

Musím se přiznat, že mozkovnou se mi prohnal již nejeden Tajuplný ostrov. Od ruské, přes americkou s harryhousenovskými triky, až po tu (alespoň podle mě) nejlepší v podobě TV minisérie, kde kapitána Nema ztvárnil Omar Sharif. Tato moderní sice není tak příšerná jako televizní adaptace z roku 2005, kterou měl na svědomí Highlanderův otec Russell Mulcahy a která byla vážně k blití, ale upřímně řečeno, žádný velký rachot se nekoná. O přes nemalý rozpočet (79 mega v dolarech), který je na filmu skutečně vidět. O čemž vlastně svědčí i výsledky. Tržby v kinech jakž takž stačily pokrýt výrobní náklady.

To bude asi jedním z důvodů, proč v samotném závěru avizovaná další cesta (cesta na Měsíc) skončí v nenávratnu. I když, čert ví. Mnozí lidé se na obrázky rádi dívají a příběh je moc nezajímá.

V tomto pokračování celosvětově úspěšného filmu „Journey to the Center of the Earth,“ z roku 2008 nové rodinné dobrodružství filmu „Journey 2: The Mysterious Island“ ve formátu 3D začíná tím, že mladý Sean Anderson (Josh Hutcherson, který hrál v této roli i v předchozím filmu) dostane zakódované tísňové volání ze záhadného ostrova, z míst, kde by se žádný ostrov nacházet neměl. Je to místo, kde jsou zvláštní formy života, hory ze zlata, životu nebezpečné sopky a nejedno pozoruhodné tajemství. Nový nevlastní otec Hanka (Dwayne Johnson) není schopen syna zadržet a tak se s ním raději vydá na společnou výpravu.  Společně s pilotem helikoptéry (Luis Guzman) a jeho krásnou a rozhodnou dcerou (Vanessa Hudgens), se vydají hledat ostrov, zachránit opuštěné obyvatele ostrova a také uniknout seizmickým vlnám, které tlačí ostrov pod vodu, kde by poklady ostrova byly navždy pohřebeny v moři. (oficiální text distributora)