Colombiana

Colombiana, USA / FR 2011
Čas: 104 minut
Distribuce kino: 22.09.2011 Hollywood Clasic
Distribuce DVD: 20.04.2012 Hollywood Classic

Ať již je to Brutální Nikita, nebo modernější Hannah, všechny ty holky s kolty proklatě nízko jsou na jedno brdo. A Colombiana není výjimkou.

Malá Catalea chtěla být Xena, princezna bojovnice. Jenže poté co jí zkurvený don Louis v Columbii nechal rozstřílet taťku a mamku, po bouřlivé cestě do Ameriky dospěla k názoru, že by se chtěla stát profesionální killerkou. A to již v nějakých devíti letech. Naštěstí byl po ruce strejda, který z ní tu killerku udělal.

Olivier Megaton měl za sebou poměrně slušného Kurýra 3 a za prdelí Luca Bessona i s celou jeho stájí. Vlastním jménem Olivier Fontana, který svým uměleckým jménem evokuje atomovku tak stvořil další „bessonovskou“ akčku v řadě, v níž protentokrát malá holčička předčasně dospěje, prodělá výcvik a pak prostě vraždí lidi. Samozřejmě že hlavně ty co si to zaslouží, aby to bylo „politicky korektní“. A samozřejmě tím nejrafinovanějším způsobem, to proto, aby divák žvejkající popcorn z toho něco měl.

A aby tam nešlo jen o bezduché zabíjení objevuje se ve hře i don Louis se svojí rodinou podporovanou CIA. Tudíž musí být i tomu největšímu debilovi jasné o co tady půjde. Ostatně filmy z Bessonovi produkční stáje nikdy nebyly studnicí moudrosti, či oduševněosti. A Colombiana není výjimkou. Prostě rutina se všemi nutnými klišé zabijáckých snímků. Zabili jí taťku s mamkou a to neměli dělat!

Všechny atributy tohoto akčního guláše jsou tedy namíchány v obvyklém poměru a tak po Catalee jde jak policie, tak i mafiáni, jejichž pozornost se snažila vzkazy na těle mrtvých obětí upoutat, což samozřejmě graduje v akčním finále, kde se na první pohled křehká dívka změní v anděla pomsty likvidujícího brutálně akčním způsobem početnou přesilu-

Zoe Saldana (Star Trek, Avatar) sice nemá žádné kozy, ale za každou cenu se snaží dokázat, že střílet umí. No, že by jí to člověk zrovna baštil, to asi ne (do Stathama má vážně daleko), ale ti co ulítávají na anorektických typech snad budou spokojeni. Stejně jako ti, kterým ke štěstí postačí nějaká ta akce bez větší invence. Nakonec Megaton je skvělý rutinér a tak Columbiana nepůsobí vůbec lacině. Naopak. Kamera je in, exteriéry více než slušné a akce rovněž obstojná. Škoda jen, že tomu chybí nějaká ta vychytávka, která by celý film postavila nad průměr.

Jako dítě byla přítomna vraždě svých rodičů v Bogotě. Nyní se z ní stává chladnokrevný vrah. (oficiální text distributora)