Žena v černém

The Woman in Black, VB / USA 2011
Zvuk: český DTS HD Master audio 5.1, anglický DTS HD Master audio 5.1
Čas: 96 minut
Distribuce kino: 23.02.2012 EEAP Film Distr
Distribuce DVD / BD: 01.08.2012 Magic Box

Malé děti fungují vždycky. Obzvlášť když se jedná o malé holčičky, v bílých šatičkách, které poté co si pohrají se svými porcelánovými panenkami prostě a jednoduše vyskočí z okna starého, na první pohled ponurého venkovského sídla.

A právě do těchto míst se chystá mladý londýnský právník Arthur Kipps, který už čtyři roky truchlí nad ztrátou manželky, která zemřela při porodu jeho syna. Některé věci člověka prostě nadobro vykolejí. A Arthur vykolejený bezesporu je. I přes fakt, že vypadá jako Harry Potter. Jenže Arthur nemá jizvu na čele, spíše šrámy na duši, ani kouzelnou hůlku. Má však podivné vidiny, které se s příjezdem do sídla uprostřed mokřin, kterému se místní vyhýbají jako čert kříži, mění v čistokrevný horor. Duchařský horor. A duchařiny, pokud jsou dobře natočeny, fungují rovněž skvěle. Minimálně na nervovou soustavu. A tady se budete mít šanci chvílemi i bát.

Staré legendární studio Hammer film, které má na svém kontě nejeden gotický hororový flák, včetně mnohé reinkarnace Draculy, Frankensteina či jiných klasických monster, vstoupilo do moderní doby v podobě žánru, který ho udělalo. Žena v černém má atmosféru a styl. A taky samozřejmě vše, co k pořádné duchařině patří. Rukopis Hammer filmu je zde jasně čitelný a celkový dojem snad jen kazí tajná zbraň v podobě potterovsky profláknutého Daniela Radclifa, který je zde pravděpodobně hlavně proto, aby jako magnet přitáhl co nejvíce diváků. Jako zlomený fotr čtyřletého klučiny prostě moc nefunguje.

Na druhou stranu, film nepřináší nic extra nového. Tajemný dům odříznutý od okolního, sem tam vkusně umístěná lekačka, tajemné hlasy v mokřinách topících se v mlze, svérázní obyvatelé malého městečka opodál, kteří chtějí Arthuta vyštvat. A pak samozřejmě děti. Mrtvé děti. A ty, jak jsme si řekli hned na začátku, zabírají vždycky. Stejně jako oběšená žena v pokoji plném pohybujících se věcí. To všechno jsou věci, které dokáží člověku přivodit solidní husí kůži postupující od zátylku smětem dolů. Tedy pocit, který, žena v černém rozdává měrou vrchovatou. Obzvlášť když divák, stejně jako hlavní hrdina netuší, která bije.

Oba jsou však svědky jak atmosféra stále více přitvrzuje a vše spěje k vyústění, které skutečně není příliš složité, stejně jako hodně podivnému happy endu. Ano, Žena v černém nedělá laciné „Bu bu bu!“ Žena v černém má šanci dostat se vám pod kůži.

James Watkins se uvedl solidní řezničinou o partě pubertálních brutálních výrostků v okolí „Jezera smrti“ a jeho druhý film má prostě koule a všechno co k pořádnému duchařskému hororu patří. Remake televizního filmu z roku 1989 natočeného podle knižní předlohy, dostal nový, moderní háv, čímž už tehdy poctivý horor posunul o několik příček nahoru. Žena v černém je tak po delší době hororem jako řemen, což je pro všechny, kteří se rádi bojí dobrá zpráva. A důkazem mých slov budiž i fakt, že ten Harry Radclife Potter, člověka v jeho stínu ani tak moc nesere. A to už je co říct!

BD DISK
Žena v černém vycházející na BD disku ne naprosto prostá všech bonusů. Což docela zamrzí. U takovéhoto filmu by se jeden s chutí a rád podíval do jeho zákulisí. Popřípadě na TV verzi, která mu předcházela.

Snímek na motivy klasického duchařského příběhu vypráví příběh Arthura Kippse (Daniel Radcliffe), právníka, který je nucen opustit svého malého syna a odcestovat do odlehlé vesnice, aby zde vyřídil právní záležitosti související s nedávno zesnulým majitelem rezidence Eel Marsh House. Kipps, který o samotě pracuje v tomto starém sídle, začíná odhalovat místní krutá a znepokojivá tajemství a jeho obavy se dále stupňují poté, co zjistí, že místní děti za záhadných okolností umírají. Když pomstychtivá žena v černém začne ohrožovat i jeho nejbližší, je Kipps nucen hledat způsob, jakým vražedný kruh přerušit. (oficiální text distributora)