Seeking Justice, USA 2011
Obraz: 1.85:1 (16:0)
Zvuk: český DTS-HD, anglický DTS-HD
Čas: 105 minut
Distribuce DVD / BD: 8.8.2012

Před nedávnem vydal Bontonfilm Vendetu. Ambiciózní český mstitelský film s Ondřejem Vetchým, který se moc nevyvedl.

Nyní vydává Vendetu Magic Box. Tentokrát se jedná se o ambiciózní americký film s Nicolasem Cagem. A historie se opakuje. Byť se v něm Nicolas Cage zaplete do spolku samozvaných ochránců zákona a mstitelů v jednom balení.

Mstitelské filmy mají od dob Drsného Harryho, či Přání smrti Charlese Bronsona dlouhou tradici. Mladý Michael Douglas zažil Soudcovu noc a nejedna černá vdova oplatila nedobrovolný sex krvavými jatkami. Jedna brutálně znásilněná holka dokonce „plivala na tvůj hrob“. Ve staré i moderní verzi. V tomto případě to schytala manželka středoškolského učitele Willa Gerarda Laura. Nějakej hajzl si s ní zahrál drsnou obdobu hry na mámu a tátu a na fackovacího panáka. Jinými slovy jí brutálně ojel a zmlátil. A to se nedělá.

Simon si to taky myslí. Navíc Willovi nabídne, že se jeho organizace o toho šmejda postará. Za drobnou protislužbu, Někdy v budoucnosti. Lákavá nabídka, pokud je vaše důkladně a krajně nepříjemně prosouložená manželka s oteklým napuchlým obličejem na jednotce intenzivní péče. Ruku na srdce, vy by jste jí nepřijali? Will Gerard, alias Nicholas Cage s bradkou, jí přijal. A podle očekávání se tím dostal do problémů. Oproti skupině mstitelů se kterou se zapletl jsou totiž konspirace zkušebních konspirátorů málo konspirační. A na jejich konci je pochopitelně smrt domnělého hajzla, což se  Willovi samozřejmě nelíbí. Obzvlášť když má exekuci jiného parchanta, který nepochybně ublížil někomu jinému, provést on sám. Osobně.

Nicolas Cage se už jednou na stezku pomsty vydal. Jako soukromé očko v Osmi milimetrech, kdy šel po filmařích natáčejících snuff filmy. To však byla úplně jiná liga. Vendeta je jen slabším odvarem v rámci mstitelského, stejně jako konspiračního filmu v který se postupně proměňuje na čemž nic nemění ani kdysi slavný a uctívaný Cage. Režisér Donaldson, který v osmdesátých letech nechal Toma Cruise míchat koktejly, v devadesátých zase Kim Basinger s Alecem Baldwinem utéct do Mexika a s příchodem Millénia Kevina Costnera motat se kolem Kubánské krize, zjevně nebyl při chuti a přílišné režisérské invenci. Výsledkem je tak průměrný thriller, který sice příliš neurazí, ale ani trochu nenadchne.

Pokud tedy máte chuť zabít necelé dvě hodinky času, který vás vyloženě štve, nebo se dozvědět význam hesla „Líná ryba skáče“, Vendeta je tu pro vás. Ne, není to takový opruz jako byla česká Vendeta, takže je určitá pravděpodobnost, že vás to bude i místy bavit. Nenáročně, prvoplánově ale smrt vašeho času nebude alespoň příliš bolestivá.

Vendeta není žádným blockbusterem, jak je vám z předchozích řádků asi zřejmé a tak nečekejte žádnou bonusovou nálož. Konkrétně kromě základních funkcí BD disku, nečekejte vůbec nic.