American Pie: The Reunion
Zvuk: anglický DD 5.1, český DD 5.1
Čas: 108 minut
Distribuce kino: 5.4.2012 Bontonfilm
Distribuce DVD / BD: 15.8.2012 Bontonfilm / Universal

Je to už nějaká doba, kdy fenomén Amerického koláče, česky geniálně nazvaný Prci prci prcičky naprosto smetl pubertální omladinu na celém světě.

Rozjebaný štrůdl se tak stal kultovní záležitostí (vedenou v podobném duchu jako před mnoha lety zapomenutá pubertální taškařice Zmrzlina na klacku), vznikly tři filmy tzv. klasické trilogie a k nim hromada laciných videofilmů, které pod zaběhnutou značkou masírovali kozenky, prolévaly tělní tekutiny a s každým novým, působily čím dál tím víc trapněji.

To však našlo konečně svůj konec. Dalším velkým bijákem, který video hovadiny poslední doby okázale ignoruje. Ano, stará parta se vrací a hodlá se podělit o zábavné strasti a slasti svých dospělejších životů. Což je tahák mocnější než dva tucty párů silokonových kozenek.

Všechno je již samozřejmě jinak. Hrdinové, kteří měli na počátku toho všeho nutkavou touhu „zasunout“ a podřídili jí vše, vyzráli. Kromě Stiflera, samozřejmě. Mají dospělejší starosti, někdo i potomka a samozřejmě i všední starosti, mezi které patří třeba cybersex, či onanie ve vaně. Že by se nic nezměnilo? Ale změnilo. A to hodně. Pohled na vyzrálé hrdiny určitě nený rozkravený a mnohdy z něj dýchne náznak melancholie na pubertou, která dávno zdrhla. To pak setkání z nadrženou sexy roštěnkou, kterou si člověk pamatuje jako malou holčičku („Vzpomínáš si na úterky s Teletubies?“) trochu zamrzí.

Ale žádný strach, taková melanchoolie, jako třeba v případě českých pokrevně sblížených, druhých Sněženek a machrů, to není. Stále je zde totiž dostatek prostoru pro kousek nevázané srandy. Školní srazy po letech už takové bývají. A mnohdy se na nich dějí zvláštní věci. Třeba že se sejdou všechny zásadní postavy z filmu, který to všechno odstartoval. Včetně veterána Eugena Levyho, který jako jediný vydržel i v těch nastavovaných srágorách. Za odměnu zde dostal větší prostor. A vyvrcholení, velká retro párty, samozřejmě ve stylu 90. Let, se blíží.

„Můžeme spolu pařit a dělat stejný kokotiny jako dřív!

Jedno je však třeba říci jasně a bez obalu. Monstrózní „prdel“ nečekejte. Film sice splňuje všechny tradiční atributy žánru, nechybí nejeden trapas, včetně kapky fekálního humoru, ale o pecku mega prdu šlehu mezi parohy se nejedná. Dal by se spíš označit jako příjemný. Pohodový a taky zábavný.

Škoda jen umírněného dabingu. „Věta „Co tu děláte vy lulánci!“ ze Styflerových úst zní opravdu debilně. Stejně jako hodnocení „Byla to pusa mího života.“ Překladateli asi nedošlo, že Pussy znamená trochu jiný tělní otvor. Ae to je jen drobná vada na kráse.

Poslední Prcičky v řadě (minimálně, co se staré, klasické série týká) jsou bezpochyby důstojným zakončením teenagerské pecky z konce devadesátých let. Byť se již nejedná o jednoznačný hit, mají své kouzlo, vtip i atmošku. Nakonec, není se co divit. Setkání se starými přáteli přeci vždycky potěší.

Na DVD disku naleznete bonusy, které by se daly označit jako hodně podprůměrné. Tvoří je akorát vystřižené a vtipné scény, což je sice fajn, ale k takovémuto filmu by se jich mohlo urodit daleko více.

Jablečný koláč coby trenažer prvního sexu už nečekejte. Jinak se ale hrdinové komediální série Prci, prci, prcičky příliš nezměnili, i když jako dospělí spíš než erotické úspěchy sbírají trapasy a ztráty. Třináct let poté, co prvním dílem vyvolali mohutnou erupci pubertálních komedií, se na scénu vracejí prakticky všichni oblíbení „sexuální štvanci“, včetně Jimova táty a Stiflerovy mámy. Vy se proto raději připravte. Pro jistotu na všechno. Nejvhodnější záminkou k setkání všech postav byl podle scenáristů školní sraz. Trocha bilancování – Jim (milovník koláčů) žije s Michelle (milovnice hudebních táborů) v manželství, kterému pomalu dobíhá setrvačník. Oz (největší slušňák) je úspěšný televizní sporťák, ale doma mu to neklape, protože chodí s typickou blbou blondýnou. Z Kevina se stal podpantoflák, Finch se snaží vypadat jako světák, jímž ve skutečnosti není ani omylem, jen Stifler se vůbec nezměnil. Pořád je to idiot a magnet na maléry všeho druhu. Jenže tenhle sraz nebude jenom o bilancování. Hoši si vzpomenou, co velkého na střední od života čekali, jak málo toho ve skutečnosti dostali, a rozhodnou se to napravit. Jak už to tak v téhle sérii bývá, mít dobrý plán nestačí, protože se to vždycky nakonec nějak zvrtne a realita pak pekelně bolí. (oficiální text distributora)