Resident Evil: Zatracení

Resident Evil: Damnation, JAP 2012
Čas: 96 minut
Distribuce DVD / BD: 03.10.2012 Bontonfilm

Víte kde je Východoslávská republika? Asi ne. Pak vězte, že v bývalém Sovětském svazu.  A asi taky nevíte, že tato malá zemička je v plném područí Oligarchů a že zde zuří občanská válka. Ovšem vzhledem k názvu filmu asi zcela jistě tušíte, že zombies dorazili do Ruska.

Historický exkurs vyprávějící o rozpadu SSSR a pohnuté historii fiktivní ruské zemičce, v níž se to nejprve kvůli politice a posléze kvůli ropě  mydlí hlava nehlava, v podobě nápaditě animovaného prequelu, zcela jistě zaujme. Obzvláště, když v jeho závěru zazní slova: „Tehdy se mezi lidmi začaly rychle šířit zvěsti, že se do bojů zapojila neznámá monstra.“ Vítejte ve světě Resident Evilu.

Resident Evil: Zatracení je v pořadí druhým celovečerním animovaným filmem v produkci Capcomu, což je firma mající na svědomí sérii počítačových her, jež tvoří základ zpmbiemi ohlodaného a viry Té i Gé zmutovaného kultu se jménem Resident Evil. Tato filmová řada tak, narozdíl od té hrané s Milou Jovovich, přibližuje svůj děj aktuálnímu hernímu trendu. Není proto divu, že i v tomto filmu (stejně jako v tom předchozím) je hlavním hrdinou Leon S. Kennedy, oblíbenec pařanů, který si prozatím, narozdíl od dalších hrdinů počítačové série, ve filmu ani neškrtl.

Zde je Leon pověřen průzkumem podivných aktivit spojených s BOZ, tedy bio organickými zbraněmi. Výdyť to znáte, zmutovaná hovada, virem nakažení zombies a podobné lahůdky, kterými je Resident Evil pověstný. A samozřejmě na ně taky hned narazí.  Stejně jako na týpka, kterými říkají Včelař a který, jak se zdá, umí zmutované hajzly ovládat. A to se hodí, když prezidentka Světlana posílá do ulic další a další tanky. Mimochodem prezidentka Světlana je docela pěkná čubka. Navíc se v jejím okolí pohybuje rozporuplná Ada Wongová, která jak správný pařan ví, má s událostmi ze světa Resident Evilu mnohé společné.

Přenesení Resident Evilu do sovětské postkomunistické země je fajn.  Tvůrci si v místním chaosu mohou dovolit rozehrát dostatečně akční zápletku v jejímž centru je novinka ovládání mutantů lidmi a tudíž i možnost jejich zneužití. A to vše je okořeněno soubojem využití obou virů, starého spojeného se zombíky a třeba lickery, kterých je v tomto filmu více než dostatek a nového G Viru, který je založen na tzv. Plaze v podobě parazita. Ten je in v současných počítačových hrách. Zbytek je už klasika. Ambiciózní mocenské plány spojené s nejednou prasárnou, jsou samozřejmě nezbytnou omáčkou, stejně tak jako spousta syrového masa, krve a vnitřností, které i přes animované podání, nepůsobí příliš komicky.

Oproti prvnímu animáku Resident Evil: Rozklad se grafika výrazně zlepšila a s klidným svědomím se dá tvrdit, že i nový příběh je přehlednější a kompaktnější. Prostě funguje, i přes fakt, že o vrcholové inteligenci se v jeho případě mluvit nedá. Inteligentní jsou maximálně ruští zombies, pokud se jim tak dá ještě říkat. Nejeden z nich se i naučil používat nástroje. Navíc místo otřepaného systému kousání a požírání svých obětí, je infikují zmíněnou Plagou - tedy předáním parazitního embria. Přesně v duchu posledních her. A to nemluvím o Tyrantech, nelidsky obřích a nelidsky silných homunkulech, kteří ustojí i výbuch cisterny plné paliva v okolí a zuřivé útočící lickery jsou schopní rozmačkat v dlani jako nahnilé rajče.

Finále tohoto animáku je už neskutečná non stop akční jízda, která má prostě potenciál strhnout. Na animovaný film více než slušné hodnocení, pro pařany ulítávající na resu povinnost a pro příznivce filmové řady příjemné zpestření. A s určitostí se dá předpokládat, že určitě ne poslední. I přes Leonův patetickej a nablbej žvást na konci.

Zvláštní americký agent Leon S. Kennedy proniká do malé východoevropské země, aby tu ověřil zvěsti, že místní vláda využívá ve válce bio-organické zbraně. Jen chvíli po překročení hranice ale dostává rozkaz k návratu zpět. Leon s odhodláním odhalit pravdu ignoruje nařízení a vstupuje do válečné zóny, aby ukončil řetězec tragédií způsobených bio-organickými zbraněmi. (oficiální text distributora)