Unesená

Stolen, USA 2012
Čas: 92 minut
Distribuce DVD: 16.01.2013 Bontonfilm

Kde jsou ty časy, kdy by spojení Simon West a Nicolas Cage bylo očekávanou předzvěstí velkého akčního trháku? V hajzlu. A to i přes fakt, že tento tandem dal vzniknout slušné filmové pecce Con Air.

Jenže doba je teď někde jinde. Od roku 1997 se stala strašná spousta věcí.  Simon West svůj režijní debut nikdy nepřekonal a na svém kontě má (s výjimkou několika filmů, mezi něž patří třeba aktuální Expentibles 2) samý průměr a Cage poslední dobou (rovněž až na pár výjimek) putuje od jedné sračky ke druhé. Třeba od Pana Rosničky k druhému Ghost Riderovi. Inu, stane se a ani Drive Angry, to nenarovná.  No a Unesená je jen další film v této smutné řadě.

Nicolas je zde William Montgomery, lupič, který si blbě vybral parťáka a tak po zpackaném vyloupení banky skončil na osm let v chládku. Jen ten lup, v hodnotě deseti mega se někam „zakutálel“. A o něm jde v tomto filmu především. Není proto náhodou, že Williamovi bývalej parťák Vincent, tohoto času bez haksny, unese dceru a cena výkupného je nachlup stejná jako hodnota zmizelého lupu. A čas k jeho doručení dvanáct hodin. Je to jednoduché, prosté a plné klišé. Pro úřady je totiž Vincent dávno po smrti.

Willovi tudíž nezbývá nic jiného než si pomoci sám. A aby to bylo trochu barvité v New Orleans, kde se to celé odehrává, právě začíná karneval. A aby to bylo trochu dramatický, Vincent je tak trochu dost psychopat. Ale vyčůranej psychopat. Svou oběť neustále vozí v kufru svého taksíku (a pak že jsou gauneři jen pražští taxikáři), takže jí nebude sranda vypátrat.  Ale Will se bude snažit. Bohužel to jaksi nemá šťávu.

Na tomto filmu je totiž bezvýrazné asi všechno, od zápletky, přes muziku, akci... no prostě všechno. Plus jako bonus stejný výraz a ksichty Nicolase Cage. A samozřejmě dojde i na jeho pověstný výraz „smutných psích očí“. A bude ještě hůř. Willův nápad jsk sehnat peníze na výkupné sice nepostrádá punc originality, byť je pitomý jako většina postav tohoto průměrného béčka a finální tečka s hroudou zlata je pak již čirá onanie.

Kde jsou ty časy, kdy by spojení Simon West a Nicolas Cage bylo očekávanou předzvěstí velkého akčního trháku? Totálně v hajzlu. Tento film je toho jasným a nezvratným důkazem.

Režisér Simon West uvádí strhující akční thriller, který se odehrává v New Orleans v době vrcholícího karnevalu. Will Montgomery (Nicolas Cage) strávil osm let ve vězení poté, co se při loupežném přepadení nechal podfouknout. Teď by nejraději hodil svou kriminální minulost za hlavu a znovu obnovil zpřetrhané vazby se svou dcerou (Sami Gayle). Montgomeryho staří parťáci i agent FBI Tim Harlend (Danny Huston) jsou ale přesvědčeni, že kořist v ceně deseti milionů dolarů Montgomery před uvězněním někde ukryl. Když mu unesou dceru a za její život žádají výkupné v hodnotě lupu, Montgomerymu zbývá jediná možnost. Musí uvěřit svým instinktům a spojit síly s krásnou, svůdnou a chytrou Riley Jeffers (Malin Akerman), se kterou se pokusí provést ještě jednu loupež, aby získal dceru zpět dřív, než bude pozdě. (oficiální text distributora)