Svatá čtveřice, ČR 2012
Zvuk: český DD 5.1
Titulky: české pro neslyšící
Čas: 78 minut, Distribuce kino: 23.08.2012 Bontonfilm
Distribuce DVD / BD: 05.12.2012 Bontonfilm

„Ten umí to a ten zas tohle. A všichni dohromady se udělají... moc!“ Jo, parafráze Werichovi pecky dostatečně vystihuje podstatu swingers párty.

Žili, byli dvě rodiny, které bydleli vedle sebe. Jeden soused manželku sousedku pohladil třikrát po zádech a pak jí vyprstil a druhý soused si ho od manželky sousedky nechal vykouřit. Není divu, že jim sexuální hrátky přišli tak trochu fádní. A mezi sebou si to rozdávali i jejich děti, shodou okolností dva synové na jedné a dvě dcery na druhé straně. Prostě dvě takové normální „vyjebané“, ryze české rodinky. Není divu, že se rozhodli, že si to rozdají mezi sebou navzájem. No a služební cesta do Karibiku je vhodnou záminkou jak si to rozdat v exotickém prostředí.

Kde jsou ty časy, když byl každý Hřebejkův film hit. V análu. Mimochodem análního sexu se v této nudné historce o tom jak si dva páry domlouvají společný sex, aby si pak spolu zašťouchali a začalo se jim to líbit, nedočkáte. Jednak v ní nehraje Robert Rosenberg, který Áčko provozoval často a rád, druhak se nejedná o péčko, ale o rádoby seriózní český film. Podle Michala Viewegha. A ten v prdeli ještě není. I když soudě podle tohoto jeho výtvoru... kdo ví?

Co však v prdeli v tomto případě zcela určitě je, to je příběh. Je totiž úplně o ničem. Rodinná swingers párty je plná vzletných keců typu „Vždyť mi tady zažíváme splněnej sen milionu manželskejch dvojic. A za to musíme bejt osudu vděční,“ a popravdě i dostatečně nepřesvědčivých hereckých kreací. O postelových scénách ani nemluvě. To je další tragédie. Staré německé péčko s chundelatými bobříky (Ich Komme! Ich Komme!) je nápaditější. A popravdě i zábavnější. O mnoho zábavnější.

Jasně, pár vtipných momentů se tu najde, z nichž nejlepší je ten, kdy se do série fotografií z „výletu“ pro rodiče připletou i ryze soukromé fotky, ale jinak je tento grupáč jedna velká nuda. Nudnější než manželský sex gerontofilných partnerů. Nenajdete v něm nic provokativního, natož pak něco přespříliš obscénního, už vůbec ne chytrého a reakce okolí na jejich hrátky je už úplně bezzubá křeč. Prostě, žádný orgasmus, Naopak závěr je už úplná impotence. Inu, ono se to někdy tak nějak divně vyvrbí. Jestli jste se těšili na sex, běžte raději na záchod, S Ančou Dlančou.

Co je tedy Svatá čtveřice? Komedie asi ne, moc se nezasmějete. Drama už vůbec ne a erotický film by v tom mohl vidět maximálně zastydlý honimír. Svatá čtveřice není ani „ojebávka“. Svatá čtveřice je jen impotentní. Impotentní a zbytečná. Hřebejk by měl zalízt zpátky do „pelíšku“. U mě dobrý, ani náhodou. Tato onanie mu nevyšla. To raději stereotypní sex, než tohle. Nebo ono zmíněné prastaré německé porno.

A tak tím nevtipnějším na tomto DVD, pokud budete dostatečně šílení, aby jste si ho koupili, jsou dva přiložené nepoužité prezervativy s nápisem: Jeden pro mě, druhý pro souseda.

Nudíte se v posteli? Inspiraci můžete načerpat u režiséra Jana Hřebejka a scenáristy Michala Viewegha. Ti spolu stvořili příběh o dvou párech, které se rozhodly vyřešit ubíjející stereotyp manželské erotiky poměrně originálním způsobem. To vše v exotickém prostředí karibského ostrova, kde se komedie Svatá čtveřice z velké části odehrává.
Hrdinové Svaté čtveřice, kolegové elektrikáři Ondra (Hynek Čermák) a Vítek (Jiří Langmajer), dostanou nabídku na exotickou „brigádu“ na karibském ostrově, kde hurikán poničil elektrické vedení. Ondra s Vítkem jsou kamarádi a navíc sousedi z dvojdomku, ve kterém oni a jejich rodiny žijí v naprosté harmonii. Jejich manželky, Dita (Viktorie Čermáková) a Marie (Marika Procházková), se mají rády, Ondrovi dospívající synové chodí s Vítkovými dospívajícími dcerami, prostě všeobjímající idyla, kterou narušuje jediná věc. V úvodu zmíněná postelová nuda. Když tedy osud hodí mužům rukavici v podobě zahraniční služební cesty, zvednou ji i ženy a do Karibiku je doprovodí. A právě tam, v exotickém ráji, se v jejich hlavách zrodí plán, po kterém už jejich sexuální život nebude nikdy stejný. A nudný.(oficiální text distributora)