Rallye smrti 2

Death Race 2, USA / Nový Zéland 2010
Zvuk: anglický DD 5.1, český DD 5.1
Čas: xxxxxx minut
Distribuce DVD / BD 14.02.2011 Universal / Bontonfilm

Když v roce 2008 odstartoval Paul W.S. Anderson mezi Vetřelcem vs. Predator a Residentem Evil: Afterlife svou Rallye smrti, jednalo se o více než slušnou jízdu.

Drsná reality šou z lochu, kde se muklové účastnídostatečně perverních automobilových závodů posadila za volant Jasona Stathama, který měl nahradit čerstvě vytuhlou hvězdu  těchro autohrátek s překvapením, která si říkala Frankenstein. Jak to dopadlo asi víte, pokud jste Rallye smrti viděli. A pokud ne, koukejte to rychle napravit.

Druhé Rallye, které přichází po dvou letech a pokud čekáte, že se dozvíte, ja to bylo dál, máte smolíka. Tohle je totiž Prequell a tak se dozvíte co bylo před tím. A kdo jiný zde může být za hlavní hvězdu než Frankenstein. Vítejte tedy v blízké budoucnosti, kde korporace převzaly správu věznic a udělali z nich ziskovou záležitost. Vítejte v době, kdy drsná reality šou Rallye smrti má teprve vzniknout.  A bude to poměrně drsný zrod.

Rallye smrti je stoprocentní béčko. Na nic si nehraje a jedinou jeho ambicí je zprostředkovat divákovi kopec povrchní, stejně tak brutální zábavy. To totiž lidi bere. Ve věznici Terminal se strhne hromadná rvačka hraničící se vzpourou, která je náhodou zachycena na kamery. Sledovanost – neuvěřitelná. Nápad využít vězně v krvavé reality šou tak dává docela smysl.

Pak je tady bývalej „brosák“  Luke Goss. Bros byla v osmdesátých letech hodně populární popová skupina. To se ještě brosák Luke tvářil drsně a zpíval s bráchou dvojčetem pecky typu When Will I Be Famous. Ted se rovněž tváří dostatečně drsně a hraje bankovního lupiče, který to posere a skončí ve vězení Terminal, kde právě začínají být in moderní gladiátorské zápasy. Není proto těžké domyslet si kde, jak a z koho se zrodí drsný. Jezdec na ostří, Frankenstein.

Sympatické na tomto béčku je, že původní Rallye smrti rozšiřuje o historii. Vše totiž začíná klasickými zápasy na život a na smrt (ve vězeních a podobných perverzních Reality šou, již ohlodané klišé), které se kvůli zvyšování sledovanosti mění ve slušnou řežbu v níž třeba není raritou plamenometný souboj a odsud je jen krůček k rallye. Je to slušně krvavé a brutální, je to fajn. A to dokonce tak moc fajn, že tomu divák odpustí i nějaký ten lacinější záběr a nejednu logickou díru.

A pak je zde samozřejmě zrod Frankensteina, který je jako vše v tomto filmu dostatečně béčkový, stejně jako většina věcí v tomto filmu, zábavný. Autíčka, brutální vyřazovák obohacený tím že na budoucího Frankensteina vypsal jeho parťák kurevskou odměnu, počítačová grafika  chytlavéreality šou, to vše již evokuje první film a i když je fakt, že tento se mu co do rozpočtu nemůže ani v nejmenším rovnat a v mnohém ho vykrádá, ve své béčkové prostotě prostě funguje. Překvapivě, neboť většina pokračování filmů, které jdou rovnou na video, je většinou k blití.

Jisté je jedno. Z tohohle se nepoblijete