Death Race: Inferno, USA 2012
Obraz: 1.78:1 (16:9)
Zvuk: anglický DD 5.1, český DD 5.1
Čas: 95 minut.
Distribuce DVD / BD: 6.2.2013 Universal / Bontonfilm

Pokračování Andersenova Rallye smrti bylo, i přes fakt, že se jednalo o čistokrevný béčkový odvar, překvapivě dobré a zábavné. Dnes po dvou letech dorazilo pokračování pokračování.

To přesně navazuje na minulý film (recenzi najdete zde), který byl prequellem k originálu. Frankenstein je pořád in a má za sebou čtyři vyhrané závody. Stačí mu tedy jediný a je podle pravidel volný muž. Tudíž je zcela jasné, že bývalému bankovnímu lupiči ztělesněnému ex brosákem Lukem Gosem, půjde zase o kejhák.

Drsnou reality šou totiž převzal nový majitel a chce jí udělat větší a lepší. Víc aut, víc muklů, víc brutálních smrtí. Udělá velký kulový. Ne, jinak, udělá velkou nudu. Brutální nudu. Jo, je to béčkové pokračování béčka se vším všudy. Plusem akorát je, že ho má na svědomí stejný režisér. Záporem zase, že tentokrát se bude vařit hodně z vody. Minulý film měl alespoň lákadlo v podobě vzniku této reality šou, tento nabízí jen znásobení všech již známých atributů. A k tomu poušť, kde se tentokrát závod bude odehrávat. Budu stručný. Třetí Rallye smrti je sračka. Jmenuje se Paklo na zemi a je to peklo na zemi.

Je to jenom béčko, tak proč se hned vztekat. Jasně, diváka trochu zarazí, že Frankenstein má zdravý, nepopálený ksicht namísto toho ohořelého. Prý plastická operace. No jasně. Naštěstí se i v tomto případě sešla osvědčená Frankensteinova parta (pitomé trochu je, že až nyní teprve odhalí Frankensteinovu pravou totožnost), která díky faktu, že se Rallye smrti stalo mezinárodní podívanou, cestuje do Afriky. Nový majitel šou totiž skupoval věznice po celé zemi. No to je taky dost přitažené za vlasy, ale budiž. V téhle šou jde přece o to, aby se na dráze masakrovala všemožná auta, společně s jejich řidiči. Jak to dopadne s Frankensteinem taky díky jedničce, která chronologicky na tento film  navazuje, každý ví, tak proč si dělat zbytečné vrásky.

Podle očekávání se jedná o klasický odvar, který se snaží lehce inovovat vše již podvakrát ukázané. Předkolo kozatek (ve správném béčku má každá baba správně velké kozy) o možnost zasednout ba místo spolujezdkyně je jednou inovací, pod kůži vpálené čipy, které při pokusu o útěk poslouží jako navigátor řízené střely, druhou. Zbytek je klasika. Jen ve volném prostoru. S novými auty s novými závodníky. To že se někteří, jako ten, který se pokusil nelogicky o útěk před startem, chovají jako debilové, je detail. Podobným detailem je i fakt, že díky rozlehlé poušti, kde se závod odehrává, není reálná možnost jak ho pro potřeby reality šou natočit.

Utíkající mukl zdrhající před naváděnou střelou je taky pěkná lahůdka, stejně jako nový onanistický a nechutně přehrávající majitel celé šou. Je to prostě celé taové vyjebané. A zajebe si i veterán Danny Trejo, S jednou z prsatic. To ale tento film bohužel nenarovná. Konec už není jen béčkový, konec je i přes pokus o obstojný twist, úplně blbý.

Zkrátka a dobře, tento film má jeden veliký a fatální problém. A to ten, že když už člověka nebaví sledovat ani ty závody, které jsou podstatou této „reality šou“ je něco kurevsky špatně. A tady je špatně skoro všechno. Třetí Rallye smrti tak, i když spojuje minulý film s výbornou jedničkou působí jako úplně zbytečný a bezcenný závod, který tvůrci měli vzdát hned na začátku. Tento film je skutečně peklo. Peklo na zemi.

Lucas (Luke Goss) – neboli Frankenstein – je legendární jezdec krvavého závodu vězňů známého jako Death Race. Jediné vítězství ho dělí od vytoužené svobody. Čeká ho ale ten nejbrutálnější závod, jaký si lze představit: úplně první Death Race uprostřed pouště. V pekelné výhni jihoafrické pouště Kalahari se Lucas musí utkat s nemilosrdnými soupeři i mocnými zákulisními silami, které usilují o jeho porážku. Ve vedlejších rolích šílené a akcí nabité jízdy Death Race: Peklo na zemi se představují Danny Trejo a Ving Rhames (oficiální text distributora)