Temný příliv

Dark Tide, USA / Jižní Afrika 2012
Čas: 109 minut
Distribuce: 22.08.2012 Magic Box

Žraločích filmů již byly natočeny mraky. Od těch výborných (Čelisti), až po ultra sračky (Megalodon). Teď k nim přibyla posraná nuda. Oprava. Dobře natočená posraná nuda.

Jak pochopíte hned na začátku, Halle Berry zde není jen proto aby divákovy ukazovala kozy napasované v bikinách, ale proto, že jí rajcuje potápět se a plavat se žraloky. To je taková adrenalinová taškařice. Jenže zase nepovede a jeden ze žraloků skousne jednoho z plavců. Sice to ve filmu nevyzní nijak dramaticky, ale Halle Berry má z toho trauma. Chudinka. A chudinka divák.  Ten totiž bude muset absolvovat, jak se z něj dostane. Nebo jak pracuje jako průvodkyně na loďce.

A překonat ho bude muset, protože potřebuje prachy a kolem se motá skvělej kořen, kterej si chce zaplavat se žraloky a nabízí za to balík. Halle Berry tak dlouze vzpomíná na sežraného kamaráda, říká furt, že jako ne a ne a ne, i když každý stejně ví, že do vody se žralokama zase vleze. Jen jí to trvá a divák chcípá nudou. I čumět na kozy Halle Berry takovou dobu, jednoho omrzí.

Paradoxní na tom všem je, že ono je to vážně dobře natočené. Kameraman nebyl blbec. Blb byl scenárista a tak zatímco film disponuje opravdu hezkými obrázky, disponuje i nulovým dramaticým obloukem. Žralok v noci sežere jednoho pytláka mušlí. No a? Koho to zajímá. Sežere ho v noci a tak stejně není nic vidět. Halle Berry sice řekne ano, čímž se zbaví traumatu a jde se na věc. V hajzlu je skoro hodina filmu. Jelikož ten má skoro dvě hoďky, je tu ještě šance, že by se něco mohlo dít.

Neděje se samozřejmě nic. Tedy pokud nepočítáte několik hezkých podmořských záběrů. Potápěči si tam hrajou s lachtany a žralok aportuje lachtana. Hezkej záběr, ale jinak o hovně. A hodina je v hajzlu. Co bude dál? Halle Berry už trauma rozhodně nemá, v neoprénu má spláclý kozy a kolem lodi plave žralok. Jo a taky se tu řeší rodinné problémy a bohatá kavka se pernamentně chová jako idiot.

Režisér této velké nudy má na svědomí surfařské Osudové léto i neslaný nemastný výlet Do hlubin, který lehce evokoval klasickou Hlubinu. V tomto případě se však překonal a natočil hodinu a půl koncentrované nudy, kterou střídá lehce dramatický závěr ve kterém už to vypadá, že se žraloci konečně nažerou.  Bylo taky na čase. Škoda jen že se tohoto konce, de se něco děje, většina diváků nedočká. Buď usnou, nebo to prostě vzdají, nebo chcípnou při dlouhé cestě k němu nudou.