Dům na konci ulice

House at the End of the Street, USA / KAN 2012
Čas: 97 minut,
Distribuce DVD: 20.02.2013 Magic Box

Můj milý deníčku, právě se ti chystám vyprávět, jak jsem se v sedmnácti setkala s vraždícím magorem, který měl velký nůž a chtěl mě s ním vopíchat. Jo, je tady další hororový light thriller pro mládež.

Když člověk divá jak zjevně narušená holčička sejme kladívkem maminku a tatínka, při čemž si tvůrci filmu vypomáhají trapnými efekty a nulovým gore, řekne si jediné: „Do prdele ta zase bude laciná a nudná sračka.“ Pochopitelně, podle všech předpokladů se totiž z baráku, kde se maminko – tatínkovskej masakr stal, stane strašidelný dům, do jehož okolí se někdo nový nastěhuje. V tomto případě hrdinka nedávné Hunger Games, nyní Elissa se svou mamkou.

Podle všech klišé tak nejsou ušetřeny báchorky o vraždící dceři, která se ukrývá v lesích a zjištění, že ve strašidelném baráku, kouse od lesa, žije tak trochu podivín Ryan. Synek, který přežil. Elissa se s ním seznámí a musí konstatovat, že kromě toho, že je trochu divnej, je celkem fajn. Víc fajn než ostatní, většinou vychcaní a namachrovaní puberťáci z okolí. A tak se nám tu začíná kupit klišé na klišé v duchu novodobého teenagerského hororového filmu. Včetně předvídatelného tajemství ukrytého ve sklepě strašidelného baráku.

Ještě vás to baví? Inu dobrá, budeme pokračovat. Ono to zase tak šitově natočené není. V pomalém tempu se tak divák i Elissa postupně dozvídají, že Ryanova ségra, byla díky úrazu z dětství tak trochu dost mešuge a že okolí nemá Ryana ani trochu rádo. Režisér Mark Tonderai, který má za sebou pouze průměrný  teenagerský road horor Umlčeni, kde puberťáky nahání řidič kamionu magor, děj natahuje co se dá, neboť zápletka kolem tohoto strašidelného domu rozhodně nepatří k těm nejkošaťejším.

Furt vás to ještě baví? No mě už moc ne, ale přes to, že se celkem nudím a osudy hrdinů mě moc nezajímají, budu pokračovat. Ve finále bude stejně někdo magor a jiný oběť, které jde o život. A kdo je magor, není zase tak těžké si domyslet. Ovšem s nabývajícími minutami alespoň děj začíná houstnout a konečně je co sledovat. Jistě pořád to není žádné veledílo, ale aspoň už ani ne nuda k posrání.

Označení „hororový light thriller pro mládež“, je k tomuto filmu naprosto pasující a že by jste z něj měli „bláto na hřišti“ rozhodně nemusíte mít strach. Závěr sice zachraňuje co se dá, ale na to, aby spasil dlouhé minuty tří čtvrtin filmu, prostě nemá. A na tom ani pár vražd a pokus o „překvapivou“ pointu, jaké skutečné tajemství se ukrývá ve sklepě strašidelného domu, který vlastně není ani trochu strašidelný, nic nezmění.