Masakr motorovou pilou 3D

Texas Chainsaw 3D, USA 2013
Zvuk: český DTS, anglicý DTS
Čas: 92 minut
Distribuce DVD / BD: 17.07.2013 Bontonfilm

Již úvodními titulky se tvůrci nového masakru v Texasu (samozřejmě že s motorovou pilou) snaží zdůraznit, že se rozhodli okázale ignorovat všechna pokračování, včetně moderních předělávek, a navázat přímo na dnes již kultovní první film.

Jenže co je jim to platné, když vzápětí zcela nelogicky do domu ujeté rodinky jejíž součástí je Leatherface s motorovkou naserou bandu svérázných buranů. A další burani je vzápětí zmasakrujou. Do toho si připočítejte ještě laciné obrázky a bude vám hned od prvních minut jasné, že tady se žádný velký „nářez“ konat nebude.

A taky že se nekoná. Několik let poté tu totiž máme klasickou partičku puberťáků, kteří se zcela zákonitě stanou žrádlem pro ostří pily a buranskému pojetí masakrální zábavy.  Jedna z puberťaček totiž po doposud neznámé babičce zdědila honosné rodinné sídlo díky čemuž se dozvěděla, že je pokrevní součástí oné „vyjebané“ rodinky. A tak i s kamarády a mikrobusíkem (podobným tomu z prvního Masakru) zamíří do Texasu. A historie se pochopitelně opakuje. Od chcíplého pásovce na silnici až po dementa s maskou sešitou z lidských kožek.

Je těžké říci, proč tento film vůbec vzniknul. Blbostí scénáře se vyrovná béčkovým bezduchým hororům z osmdesátých let, výpravou zase lacinému videofilmu. Parafrázování kultu je sice fajn, ale v moderních kulisách honosného domu chybí ta správná atmosféra. A to nemluvím o nablblém ději plném logických hovadin. Vás by třeba napadlo nechat stopaře, kterého neznáte samotného v honosném sídle a odjet si na nákup??? A to je jen jedna z maličkostí. Co zde hlavně neklape je smysl toho všeho. Jasně, někoho možná potěší, když vidí jak idiot s maskou někoho přeřízne motorovkou vejpůl, nebo ho narazí na hák, ale mělo by to mít alespoň nějaký (klidně třeba jen atmosferický) podtext. Tady nic není. Tedy kromě již zmíněných odkazů na klasiku.

A bude ještě hůř. Konkrétně ve chvíli, kdy se děj přesouvá z domu do města. Tady už se film začíná podobat sebeparodii. S 3D efekty. Tady už logika dostává mocně na prdel, což ani chlap naporcovaný sekyrkou nenarovná. Stejně jako poodhalené kozy hlavní hrdinky. A že je má pořádné. Ty totiž, stejně jako brutalita ke každému béčkovému hororu patří. Co do kontextu celé série však nepatří je inovátorský přístup Johna Luessenhopa, který si zde rozehrál hru na souboj zbytku přeživších máklé rodiny s místními usedlíky, kteří se chovají taky jako agresivní prasata. Samotný konec je pak hodně debilní. I přes obří „mlýnek na maso“ na místních jatkách. Nemluvě o faktu, že ani aktuální Leatherface ve svetříku a divnou maskou podobnou spíš kukle, jaksi nemá koule. Jestli si je uřízl tou svou motorovkou, není známo.

Tak tu máme další masakr. Texaský, samozřejmě. S motorovou pilou a 3D efektem který umožňuje ostří motorové pily párkrát vyjet z obrazu. Jinak je celkem blbý. Ne tak příšerně blbý jako čtvrtý film v řadě z roku 1994  (Texaský masakr motorovou pilou 4: Next Generation), ale dostatečně blbý na to, aby jste jej, pokud nejste skalní příznivci béčkových hororů, okázale ignorovali. Není divu, že BD vydání tohoto „skvostu“ disponuje pouze 2D a 3D obrazovou verzí, jinak je holé jako zadek čerstvě oholený ultra vostrou Huskvarnou.