Čtyřlístek ve službách krále, ČR 2012
Zvuk: český DD 5.1, slovenský DD 5.1
Titulky: české pro neslyšící, anglické
Čas: 89 minut
Distribuce kino: 28.02.2013 CinemArt
Distribuce DVD: 16.10.2013 Bontonfilm

Měla by to být událost roku. Čtyřlístek jde do kina. Po mnoha a mnoha letech, kdy tento dnes již kultovní dětský český komiks penetruje v podobě kocoura, zajíce, feny a prasete mysly dětských čtenářů. I když, pravda, doby, kdy toto veselé obrázkové čtení vycházelo v monstrózních nákladech jsou už dávno minulostí.

A stejně tak už je i minulostí kouzlo nekomplikovaných příběhů na kterých mnozívyrůstali. Ale zase je tu film. Celovečerní. A kocour vynálezce, sympatický nešika zajíc, sexy fena a silné prase (to není sádlo, to jsou svaly), mluví bez komiksových bublin. A víc než to, během výletu do Prahy se dostabou do doby krále Rudolfa II.. Ten má mimochodem narozky ve stejný den jako Fifinka (to je ta fenka). Fifinka dostala k narozeninám Pribiňák. Proč? Protože Pribiňák je partnerem filmu. A není sám. Asi proto Bobík (to je to prase, kdyby jste nevěděli), cucá lízo značky Chupa Chups.

Dobrá zpráva je, že animace filmu není vůbec špatná. Počítačová 3D grafika přetavená do 2D formátu nepůsobí ani amatérsky, ani nechtěně komicky. Naopak, slušně evokuje komiksová dobrodružství Čtyřlístku. Špatná zpráva je, že příběh je celkem kokotina. Tvůrci filmu zahodili možnost vytvořit skutečnou poctu legendě plnou odkazů (ať již na záporáka Zádrhela, robota APOBABA, či mnohé jiné nezapomenutelné kousky z letité historie Čtyřlístku) a splácali dohromady hovadinu o tom jak Rudolf II. potřeboval od kamarádů z Třeskoprsk helfnout v boji proti svini magistru Kellymu, kterému naprosto debilně přislíbil za kámen mudrců české korunovační klenoty. Ano, je to stejně pitomé jako představa, že Fifinka je vlastně pejsek a tudíž by měla mít pod tou svou sexy krátkou sukénkou vlastně ocas.

Infantilnímu příběhu pochopitelně patří i infantilní humor. Tento těží podobně jako francouzští Návštěvníci a spol z kontrastu středověkého krále v moderní současnosti a pochopitelně i z ha ha kousků Čtyřlístku. Pinďa se při představování s králem usere. Ups. Král se v TV dívá na reklamu HM Studios. To je generální partner filmu. Jejich reálnou, mimochodem příšerně amatérskou reklamu, najdete v bonusech. Stejně jako reklamu na dětské šampáňo. Jasan, další partner a tak Bobík krále pohostí jejich produktem. S detailem na etiketu, samozřejmě. A svůj part zde má i pošťačka v uniformě. Ta dostane krále do blázince. I ty, česká pošto? Ovšem. Čtyřlístek byl magnetem pro partnery. Ostatně česká pošta dokáže mnohé přivést k šílenství i v reálu. Půlhodinka pryč a bolest se stupňuje. Lev se po odvaru mění v podivného lítajícího kvokáče.

Ne vážně mi nedělá radost kydat hnůj na legendu mého mládí. Ano, i já jsem vyrůstal na Čtyřlístku. Asi právě proto mě ta slátanina s každým dalším záběrem vytáčí. Včetně té nechutné reklamní masáže. Třeskoprskami projíždí kočka známá z obalů na Pribiňáku, všichni se chovají jako banda idiotů a logika rovněž není silnou stránkou tohoto patvaru. Myšpulín právě vynalezl 3D foťák. A nezapomínejme na svini Kellyho, který má po ruce démona Zimozela, který touží po Době ledové. Ti se zase postarají o nějaký ten časový paradox. Po hodině ledování tohoto mě taky přijde paradoxní, že jsem se původně na filmový Čtyřlístek těšil. No, nepovedlo se. Je to hnus. Hnus a hodně promarněná příležitost.

P.S. Ještě jeden klad se přeci jenom našel. Tvůrci umožnili divákům pohled pod Fifinčinu krátkou sukénku. Došlo tedy  zásadnímu zjištění, že Fifi nemá ani ocas a ani nechodí na vostro. Ovšem vzhledem k tomu utrpení, které diváci museli absolvovat, je to i přesto slabá náplast.