Bad Teacher, USA 2011
Obraz 1.85:1 (16:9)
Zvuk: český DD 5.1 anglický DD 5.1
Čas: 94 minut
Distribuce kino: 28.07.2011 Falcon
Distribuce Entertainment: 30.11.2011 Sony Pictures / Bontonfilm

Ano, pod tímto názvem si můžete představit cokoliv. Od novinové zprávy podle které byla ve Washingtonu zatčená učitelka, která sváděla své žáky, přes péčko, kde si to celá chlapecká třída rozdává se svou učitelkou, až po horor kdy kantorka řeší vzrůstající agresivitu svých svěřenců sekáčkem na maso. Nicnéně v tomto konkrétním případě si představte klasickou, lehce nadprůměrnou komedii s Cameron Diaz, na které začíná být vidět každá hodina.
Učitelka Elizabeth je svérázný příklad. Tak trochu zlatokopka, v jejímž slovním repertoáru nechybí věta „Miláčku, nahoň si ho, mám kuřáckej absťák,“ tak trochu introvert, tak trochu smažka, která si ganjou léčí mindráky v podobě malých a díky věku vyměklých koz. Jenže prvotřídní umělé kozy nejsou za drobné, prachy na ně nejsou a se Elizabeth musí otáčet. Plánuje třeba klofnout novýho kořena v podobě nového oduševnělého matematikáře Scotta, nebo zvládá udělat ze školáckého mytí aut, lehce erotickou šou. Není divu, že jí na učení dětí nezbývá moc času. Což by se učitelce stávat nemělo. Zvláště když jí jed po krku aktivní, taky tak trochu sviňka, kolegyně Ami. Jo jo, je jasný, že tady bude muset někdo dojít poznání, že umělé kozy taky nejsou všechno, že učit a vychovávat děti je záslužná věc, která jí dokáže naplnit víc než sperma zazobaného milence a že jsou i jiné hodnoty než povrchní život. A že správňácký chlapácký tělocvikář jí dokáže ojet důkladněji než intelektuálně založený přihřátý Justin. Klasický model, podobný tomu jakým Elizabeth zhulila svou kolegyni.

Jinými slovy, Zkažená úča na první pohled nepřináší nic nového, zdánlivě všechno jede podle zaběhlých scénářů, což však nutně neznamená, že se jedná o hovadinu. Právě naopak, svéráz hlavní hrdinky je natolik nekorektní, že prostě baví, zaběhaná, mnohdy otravná klišé zapadají do celkového amorálně zábavného obrazu a Cameron Diaz, byť už je vyzobanou slunečnicí, prostě pořád válí. Potěší i popkulturní fórek na Nebezpečné myšlenky z Michelle Pfeiffer za zvuku pecky Gangsta´s Paradise, potěší fakt, že hlavní hrdinka je parádní svině, rozdávající s grácií podpásovky, potěší Timberlakeúv sex nasuchu, nepotěší... co vlastně nepotěší?
Ono vlastně potěší i to, že žádná zásadní proměna se na konci nekoná a že přiteplalá povrchní morálka vyřvávaná do světa nejedním filmem tady docela dostává do hýždí. A to je poselství hodné dnešní doby. Urvi si, co můžeš, pomož si jak to jde, když někdo do tebe chlebem, šlehni ho kamenem a když budeš u toho vypadat zatraceně cool, lidi tě k tomu všemu budou milovat. A to se přece vyplatí... nebo snad ne???
Ještě že tento film neviděl Ján Amos Komenský. Ale co, i kdyby. O něm se přece jenom taky v nejedné říkance traduje, že „skákal z okna na ženský,“

DVD Disk: V bonusech na disku najdete Nepovedené, stejně jako vystřižené scény, pětiminutovku s dvěma hlavními mužskými hrdiny, natočenou za karavanem během natáčení a nakonec tříminutovku s poselstvím „Cameron Diaz is super fucking Hot!“ Což je vše. Nepřeložené vše, neboť bonusy na tomto disku nemají českou podporu.