Zhu Zhu Pets: Kouzelná říše Zhu

Quest for Zhu, USA 2011
Obraz: 1.78:1 (16:9)
Zvuk: český DD 5.1, anglický DD 5.1, DTS
Čas: 73 minut
Distribuce: 23.11.2011 Universal Pictures / Bontonfilm

Traduje se, že nejblbější zvíře je morče. A co na to křečci? Ti jsou blbí taky. Mají moc malé mozečky. A pak tu ještě máme křečky Zhu Zhu ukrývající se pod obchodní známkou Zhu Zhu Pets. Ano to jsou ty potvory, které po vás budou chtít děti (máteli je) k vánocům.

Ano, po Barbínách, Legu, či Transformers tady máme další reklamní masírku pro hračkářský průmysl. A podle očekávání, řádně nablblou, pokud vám bylo více než dvanáct let. A aby byla nabídka kompletní, dokonce v 3D. A o čem to je? No přeci o osamělém křečkovi , který se dostane do Zhu Zhu země, plné všech možných jiných křečků, které zcela jistě naleznete v nejbližší hračkárně. Je tam i spousta tobogánů v nichž křečci jezdí. Ty v hračkárně najdete taky a můžete si z nich dokonce sestavit skvělý komplet, s kterým si užije celá rodina. Aby taky ne, když si v něm užívají i ti různobarevní trojrozměrní křečci ve filmu. A samozřejmě taky srandovní a vtipní křečci z filmu. Vtipní tak, že by rozesmály šest dětí z deseti v mateřské školce, na které je tento patvar se zdáním filmu, zaměřen nejvíce. Další v řadě jsou školáci prvního stupně. A šmitec. Na své si možná ještě přijdou fanatičtí obdivovatelé této série hraček a různí lidé trpící různými úchylkami, ale to je asi opravdu vše. Více bytostí tato demence, která je ve skutečnosti hodně dlouhým reklamním klipem, přitáhnout nemůže. Ale zpátky k veselému zrojrozměrnému dovádění. Aby to bylo dementní opravdu na plný koule, křečci putující zemí Zhu Zhu za čaroděje Zhufu, aby jim odhalil nějaké tajemství, či co, opékají si místo buřtů mrkev a vyprávějí si příběhy. Taky si i, po vzoru Chipmunků, zazpívají. Naštěstí jen dvakrát. A do toho kolem nich pasou křečci – zebry, po stromě leze křeček gepard a dojde i na křečka Tarzana. Ano, demence zde získává opravdu nový rozměr, a není to jen ten 3D. Ostatně, co se toho týká, tak ten je na skutečně slušné úrovni, což patří k těm několika málo pozitivním věcem, co se o tomto (zdráhám se napsat filmu) dá napsat. Ani animace nepatří mezi ty nejhorší, jen si s ní mohli tvůrci ještě víc pohrát. Třeba taková lavina, která smetla Zhu Zhu Yettiho, se moc nevyvedla. Ono se toho samozřejmě nevyvedlo víc, ale to vše stojí ve stínu scénáristické obludnosti, která zde dostupuje vrcholu. Blbá morčata polkla hada skunkovi, který je nalákal z zelené hadici (kříženec draka a kobry), jež z nich chce mít otroky... stejně jako je udělala z jejich dalších Zhu Zhu kamarádů. A i když jsou křečci blbá stvoření, pochopí, že dělat otroky není správné a že by měli kouzelného křečka v županu osvobodit, aby se měli všichni dobře. A to tajemství? To zní, že ta pravá magie je v každém z křečků. Máme tu tedy finální poselství hlásající do komerčního světa: „Zhu Zhu křečci jsou pitomí, ale kouzelní – proto by jste je měli svým dětem koupit. Je jich dost pro všechny.“

Kdysi jsem napsal, že Barbie je pitomá, prvoplánově zaměřená, nablblá reklamní agitka. Tímto bych se jí chtěl omluvit. Viděl jsem něco mnohem zrůdnějšího. Viděl jsem Zhu Zhu křečky jak zpívají pecku od mladého Jacksona ABC.

BD Disk: Tento neúměrně dlouhý reklamní videoklip s 3D efektem vychází kromě DVD i na BD disku. Jako bonus zde naštěstí najdete pouze dvě písničky s filmu s karaoke textem.

Odkazy