All Star Superman, USA 2011 (animovaný, komiksový) Hodně netradiční vyprávění o posledních dnech nejslavnějšího superhrdiny
Obraz: 1.78:1 (16:9)
Zvuk: český DD 2.0, anglický DD 5.1
Čas: 74 minut
Distribuce: 2.3.2011 Warner Bros / Magic Box

Český distribuční název tohoto filmu je hodně mimo. All Star Superman (jak zní originální název) nemá s hvězdnatostí muže z oceli totiž nic společného.

Za hvězdy jsou zde totiž slavní komiksoví tvůrci, kteří dostali šanci odvyprávět Supermanův příběh bez omezení vydavatelství DC co se chronologie, nastolené logiky či lety dané „reality“ samotného příběhu jedné z nejslavnějších komiksových postav týká. Čehož ti samozřejmě využili a obratem ruky udělali ze Supermana hrdinu, který umírá. Solární rakovina je svině, stejně jako Lex Luthor, který je za Supermanův stav zodpovědný. Umírající Superman ostatně není zas až taková novinka. Jednou dokonce už zemřel (umlácen monstrem Doomsday), několikrát počítal poslední dny svého života a nesčetněkrát měl namále. V tomto případě se však jedná o trochu jiný případ. Superman bilancuje a samozřejmě chce stihnout hodně věcí. Třeba prozradit Lois Laneové svou tajnou identitu, udělat z ní na 24 hodin superženu, postavit se jako Clark Kent bok po boku s Luthorem rozzuřenému Parazitovi, seznámit se s dalšími přeživšími z Kryptonu a stranou nezůstane ani umělé zlé slunce Solaris. Díky faktu, že tento film je nejen animací, ale hlavně obsahově hodně podobný komiksové předloze, příběh je rozporcován do několika kapitol (v komiksu je nahrazovaly jednotlivé sešity), což ve filmu moc nefunguje. Jednoduchý příběh souboje Luthora se Supermanem tak stojí na několika více, či méně vydařených epizodách s nejednou vychytávkou a odkazem, které však spíše ocení divák znalý Supermanova universa. Alternativní příhoda ze Supermanova světa se tak zcela vymyká obvyklým příběhům, které jsou námětem podobných, v poslední době stále častěji se objevujících filmů a tvoří tak podivný, ve svém finále osudový zářez do Supermanovy filmografie.

Hodnocení:
Rozhodně zde nehledejte příběh podobný jiným, ať již hraným, nebo animovaným. Tento film, natočený podle netradiční komiksové minisérie, je prostě jiný. Více přemýšlivý, v mnohém skoupější na akci, s místy až s filozofickým přesahem. Prostě trochu jiný Superman, cílící spíše na diváka – komiksového fajnšmekra.

Bonusy na DVD, tak jak je vnímáme, tu vlastně žádné nejsou. Ve složce Bonusový materiál totiž najdete jen dva reklamní dokumenty o animáku Superman / Batman: Apokalypsa, který již vyšel, a připravovaný nový animovaný film z produkce DC Green Latern: Emerald Knights. Což je vše.

+ SPECIÁL
All Star Superman: komiks
Dvanáctidílná komiksová minisérie z roku 2008 je rozsáhlým příběhem zcela vrženým mimo Supermanovu realitu, tak jak se vytváří v jednotlivých komiksových řadách. I když je film předloze velmi věrný, vše se do něj ani zdaleka nedostalo. Hlavně epizoda s Bizzarem (Supermanovým nedokonalým duplikátem), nebo se smrtí otce Clarka Kenta. Na druhou stranu mnohé z minisérie, včetně ducha celého příběhu a animace, je ve filmu vyobrazeno mnohdy až detailním způsobem.

Superman v animovaném filmu
- Superman / Batman: Veřejní nepřátelé: Lepší průměr ze světa animovaných filmů. Lex Luthor je prezidentem USA (jako v jedné etapě komiksové chronologie) a hodlá si se Supermanem definitivně vyřídit účty.
- Superman / Batman: Apokalypsa: Slušné převedení několika komiksových sešitů do animáku. Příchod Supergirl a boj o její duši. Na jedné straně Superman, Batman a Wonder Woman, na druhé despotický Darkseid.
- Superman: Soudný den: Animovaná a oproti komiksu značně slabší verze komiksového milníku týkajícího se Supermanovy smrti. Zapomenuté monstrum Doomsday a jeho souboj se Supermanem na život a na smrt se zcela liší od předlohy.

Odkazy

více komiksů >>