Indiana Jones: The Further adventures vol.1
Autor: různí
Překlad: Michaela Macková
Počet stran 368
Cena: 890 Kč
Vydavatel BB Art 7.12.2011

Díky komiksovým aktivitám, společnosti BB Art zanechal Indiana Jones, nejakčnější archeolog  a světoznámý hrdina filmového plátna svou ťápotu na poli českého komiksu již dvakrát. A to vždy v podobě Omnibusu - macaté knihy, obsahující soubor několika příběhů.

Je třeba rovněž přiznat, že obě předchozí knihy se nesetkali s moc velkým obsahem. To se ovšem změnilo s příchodem třetí, která narozdíl od prvních dvou neobsahuje epičtější, mnohdy dlouhé a přiznejme si to, pro mnohého natažené, příběhy, ale vydání prvních dvanácti sešitů klasické komiksové řady, vyvolané enormním úspěchem filmu Dobyvatelé ztracené archy.

A právě jeho adaptace převedená do mírně zastaralých a nepříliš propracovaných kreseb celou knihu otevírá. Bohužel, zjednodušený děj a zmíněná kresba na svou filmovou předlohu nemá a spíš zaujme Jonesovi skalní fandy. Což je však jediné mínus, které lze, v souvislosti s třetím Jonesovským omnibusem s podtitulem Nová dobrodružství, zmínit. Hned další příběh, točící se kolem zlatých ikon Ikammanemu začíná nabírat tempo a ve chvíli, kdy jej díky oslímu můstku zajišťujícímu návaznost mezi jednotlivými sešity (Jones zlikvidoval protivníky, vyskočil s padákem z letadla a „někde“ přistál) střídá Ďáblovo sedlo, kniha nabitá dobrodružstvími má tendenci svého čtenáře chytit za koule a nepustit je. O to více, pokud je čtenář Jonesovským fandou a zná všechny filmy nazpaměť. S každým přibývajícím sešitem v tomto sborníku se totiž zlepšuje jak kresba, tak i zábavnost příběhů, mezi kterými se táhne slabounká nit navázaná v Dobyvatelých, takže Indiana Jones prožívá většinu dobrodružství s Marion (kterou si ostatně ve čtvrtém filmu stejně vzal), nechybí ani narážky na první dobrodružství (např. dcerka plešatého gestapáka touží po pomstě) a v mnohém případě nechybí ani artefaktů chtiví náckové.

To vše se samozřejmě nese v kouzelném dobrodružném duchu starých šesťákových románů, tudíž mnohým zápletkám nechybí nadhled stejně jako rozmanitost. Indiana Jones tak potkává agresivní odpadlíky ze staré bájné Atlantidy, stejně jako tajemství zdroje věčného mládí a síly, je naservírován amazonskými indinány krokodýlům k obědu a ve Španělsku třeba pátrá po čtvrtém Ježíšově hřebu, který v den jeho popravy uradl cikán. Je toho zkrátka slušná porce a díky zkratkovitosti komiksové řady z poloviny osmdesátých let, porce, která baví.

Třetí kniha Indiana Jonese tak patří jednoznačně k tomu nejlepšímu a díky otevřenému konci snad můžeme doufat, že se brzy zjeví další, aby nás opět pozvala do barevného světa nekonečných dobrodružství.

text distributora

Užijte si první dobrodružství slovutného profesora na komiksových stránkách, a to díky tvůrčím osobnostem jako je Walt Simonson, John Byrne, Archie Goodwin a Howard Chaykin! V tomto tři sta šedesát osm stran silném svazku je poprvé shromážděno úvodních dvanáct čísel komiksové série z osmdesátých let, mezi kterými je i adaptace Dobyvatelů ztracené archy. Svou fantastickou cestu zde také zahajuje David Michelinie, autor, který napsal většinu Indyho raně kolorovaných příběhů. Filmoví fanoušci si tyto klasické příběhy, rozšiřující mýtus Indiany Jonese za hranice stříbrného plátna, jistě nenechají ujít.

V tomto omnibusu najdete hned osm příběhů slavného archeologa Indiany Jonese, které vyšly v době uvedení filmu Indiana Jones a dobyvatelé ztracené archy.

Dobyvatelé ztracené archy je adaptace stejnojmenného filmu.

V Dalších dobrodružstvích Indiany Jonese se Indy vydává po stopách bájných ikon z Ikammanenu. Do cesty se mu staví nejen překupníci artefaktů, ale i domorodci a nakonec i jeho společnice.