Autor: Ferg Handley, Lew Stringer
Kresba: Andie Tong, Lew Stringer různí
Překlad: Petra Fialová
Počet stran 36
Cena: 57 Kč
Vydavatel: Egmont 7.12.2011

Předem si ujasněme jedno. Velkolepý Spider – Man vycházející v produkci Egmontu je určený převážně pro teenagery. To však neznamená, že by jeho dobrodružství byla určená jen pro batolata slintající nad Teletubbies. Správnou cílovkou jsou uctívači současného Čtyřlístku.

V posledním sešitě roku 2011 vydavatel podle již zaběhlého konceptu nabízí jak několik stránek kvízů a her (samozřejmě s tématikou Marveláckých superhrdinů), tak i dvoustránku s listárnou, která je hlavně vyplněna „výkresy“ malých (v tomto případě hodně malých) čtenářů, test indeligence (díky čemuž si čtenář může zrekapitulovat jak dobře příběh tohoto čísla četl) a pak marveláckou osvětu – v tomto konkrétním případě věnovanou představovačce pěti nejsilnějších Spider – Manových protivníků. Arávě těmito „bonusy“ a samozřejmě i odlehčenou kresbou, stejně jako jednodušším příběhem se Velkolepý Spider – Man zásadně liší od dospěláckých Spideyho dobrodružství, které v Česku vydává třeba nakladatelství Crew, nebo v minulých létech v edici Comicsové legendy Netopejr.

Alfou omegou sešitu je samozřejmě příběh. Tento má název Narušení času a je čtvrtou částí cyklu Cestování časem. Díky faktu, že se jedná o část velké, kontinuálně navazující story je zde k dispozici slušně vyvedená jednostránková rekapitulace předchozího děje, což se dá ocenit. Čtenář kterému se tento Velkolepý Spider – Man poprvé do ruky nemusí tak tápat v nevědomosti a ocitá se vybaven dostatečným množstvím informací, přímo „na place“

Tedy na Manhattanu roku 1938, kde se potuluje jeden z padouchů Sinister Six, skupiny parchantů, kteří v jednom z minulých sešitů, skončili, díky špatné manipulaci s časoprostorovou platformou, rozházení v různých časových epochách a je třeba je dostat zpět. Proč? No protože časový paradox je svinstvo, jak víme z nejedné sci-fi motající se okolo strojů času a různých výletů či návratů do budoucnosti. Nyní je tedy na řade Rhino – obr s vizáží nosorožce, který se sice tupý, ale dostatečně silný. Není divu, že se dal do služeb místního organizovaného zločinu.

Příběh na jedenácti stranách je dostatečně jednoduchý, zaměřuje se na jednu rvačku, odsun padoucha o naší reality pod zámek a je vymalováno. Nic světoborného, prostě jen taková jednohubka, která na okamžik zabaví malé čtenáře, který se už teď můžou těšit na další pokračování, které se bude tentokrát odehrávat v budoucnosti během honu na Sandmana.

Jak již bylo řečeno. Velkolepý Spider – Man je komiksem pro ty nejmenší marvelácké fandy a zde svůj účel plní výtečně. Od zmíněných rubrik, až po přibalenou hračku v podobě spider – manovského autíčka. Dospělejší čtenáři ho určitě minou, což nevadí. Tento a jemu podobné sešity totiž „vychovávalí“ komiksový potěr, který ve chvíli, kdy jim tato dětská, nízkokalorická dávka přestane stačit přesedlají na dospělejší žánr, který, díky tomu získá další a další čtenáře, tudíž nechcípne na úbytě.