Kresba: Masaši Kišimoto
Překlad: Jan Horgoš
Počet stran: 184
Cena: 189 Kč
Vydavatel: 26.2.2012

První mise tří mladých ninjů, Sasukeho, Naruta a Sakury pod vedením mistra Kakašiho úspěšně skončila, je na čase vydat se vstříc dalším nástrahám, které jim stojí v cestě za úspěšnou ninja-kariérou.

Jako první stojí v této nekonečné řadě návrat domů, do školních lavic a to rovnou k postupovým zkouškám, jež pro členy nejúspěšnějšího z mnoha týmů znamenají povýšení mezi čúniny. Mladí hrdinové nemají nejmenší potuchy, že poslední dobrodružství, které je málem stálo život, není nic proti hrůzám školních zkoušek (které je mohou stát totéž, jen u toho budou ještě vynervovanější).

Prakticky celá kniha představuje seznamování s mnoha a mnoha dalšími postavami – adepty na povýšení mezi čúniny, a tím pádem i konkurenty úvodního tria. Tito protivníci pocházejí z rozličných ninja-vesnic, každý ovládá jinou techniku, tu a tam se u některého z nich objeví nějaká vyloženě speciální lahůdka. Jak si v této společnosti poradí chlapec, v němž je zapečetěn mocný devítiocasý liščí démon? A jak potomek a dědic legendárního klanu Učiha?

Po prvních tahanicích a menších soubojích se zdá, že nikterak valně. Narutův tým patří mezi nejmladší a nejméně zkušené uchazeče zkoušek, a na jejich výkonech je to samozřejmě znát. Navíc progres, který byl v Narutově charakteru nastolen v posledních dílech (postupně se zdál být rozumnější, dospělejší a silnější) se nejen zastavil, ba dokonce i zvrátil. Opět je to ten arogantní narcistický floutek, který mnohem rychleji mluví a koná, než probouzí první ze svých dvou mozkových buněk. Uvidíme, jestli všechny nástrahy překoná jen díky své bezmezné odvaze.

Oproti předchozím částem je ze zřejmých důvodů pátý díl mnohem méně akční a emotivní, zřetelně slouží spíše jako rozjezdová dráha pro další kapitoly a takto slouží na výbornou. Díky abnormálně vyššímu množství postav je sice možné, že se v nich bude čtenář ztrácet, nezbývá mu proto než doufat, že ty méně důležité rychle odpadnou. Zato potěší mezikapitolové žvatlání autora Masaši Kišimota, který se na těchto stránkách zpovídá ze svých manga-tvůrčích počátků. Jak jsem říkal – Vyzyvatelé jsou pouze rozjezdová dráha pro další kapitoly. A co by to bylo za výsledek bez pořádné rozjezdové plochy?

Text: Josef Horký

Během svého tréninku na nindži se tři studenti, Naruto, Sakura a Sasuke, ovládli nové bojové techniky, potýkali s nebezpečnými zabijáky a potáceli se na hranici života a smrti. Teď je ale čeká něco mnohem děsivějšího: školní zkoušky. Tři aspiranti na titul nindži jsou přihlášeni do čúninských zkoušek... a pokud je nesloží, nemají šanci na další postup. Ani netuší, co všechno je čeká a jak tvrdé a nelítostné ty zkoušky budou. Pokud je nezabijí přísné testy schopností, tak to spolehlivě udělají jejich kolegové. A co hůř. Mohou projít pouze jako tým. A tenhle tým je pouze tak silný, jako jeho nejslabší článek – Naruto! (anotace)