Ultimate Spider-Man a spol. číslo 01
Autor: Brian Michael Bendis, Warren Ellis
Kresba: Mark Bagley, Stuart Immonen
Překlad:Jiří Pavlovský
Počet stran: 96
Cena: 199 Kč Vydává: 8.3.2012 Crew

Ultimates, fenomén, který převrací zaběhnuté komiksové řady vzhůru nohama, stejně jako je adaptuje do moderní doby se českému čtenáři představil již v podobě navazujících booků s charakterictickým názvem: Ultimates.

A nyní se odhodlal k dalšímu úderu. Na naše skromné české komiksové poměry dokonce k megalomanskému úderu, v podobě pravidelného dvouměsíčního magazínu o stovce stran. A kdo jiný by měl být ústřední postavou jeho prvního čísla, než v česku nejpopulárnější a tím pádem taky nejvydávanější Spider-Man. Ono není divu. V rámci fenoménu Ultimates, který převádí nejeden superhrdinný životní osud do žhavé současnosti pěkně od samého začátku, patří Spider-Man k těm nejoblíbenějším.

Český divák se tak má možnost zúčastnit se nového „pavoučího“ začátku z něhož autoři definitivně vygumovaly naivitu komiksové klasiky. Příběh zrození pavoučího muže je zde vyprávěn čistě v duchu moderních komiksů, které se pokouší přiblížit co nejvíce realitě. Zapomeňte tedy na radioaktivního pavouka (radioaktivita už dávno, na rozdíl od šedesátých let) není in. Pavouk, který se lačně zahryzne do ruky loosera Petra Parkera má zcela jiný původ, který mé hodně do činění s pokusy v laboratořích Normana Osborna. Jo, správně to je ten který se později stane Green Goblinem... nebo alespoň se jím stal v klasické řadě, což neznamená, že tomu tak bude i zde.

Jak již bylo řečeno, Ultimates radikálně mění zaběhaná pravidla, ději a dokonce i postavy, což je na první polovině magazínu jasně demonstrováno. První dva díly Spider-Manových počátků jsou totiž místo na Spider-Manových eskapádách, postaveny právě na civilním Petrovi Parkerovi a jeho okolí. Proč? No protože Spider-Man ještě samozřejmě neexistuje. Je zde jen Petr, procházející podivnou změnou, jejíž důsledky si teprve začíná postupně uvědomovat. A není sám. Děj končí ve chvíli, kdy dřepí vzhůru nohama na stropě a říká: „Paráda!“ Pokračování příště.

Spider-Manovi počátky pak střídají další borci ze stáje Marvelu – Fantastická čtyřka. Zde naštěstí budete jejich ultimativního zrodu ušetřeni. Proč naštěstí? No proto, že ten již před časem vyšel v podobě samostatného booku. Nepochybuji, že reprint již vydaného by zdravě naštval nejednoho čtenáře. Crew tak moudře na první straně zrekapitulovala předcházející děj a okamžitě navázala pokračováním nazvaném Doom.

Jeho ústřední postavou je tak jeden z úhlavních nepřátel tohoto marvelovského čtyřlístku, ve kterém Pinďu, ani Bobíka, nenajdete. Zato tu najdete kamenného enormně silného Thinga, který se, podobně jako ostatní členové kvarteta s fantastickými schopnostmi se svým novým osudem a počínající kariérou superhrdiny, vyrovnává. A i zde je zřetelně cítit „Ultimates trend“ autoři se třeba společně s neviditelnou vědátorkou Suzan ptají jaká je třeba fyziologie Reda Richardse a jestli se společně s jeho tělem natahují do libovolné velikosti, či vzdálenosti i jeho orgány.

Hlavní zájem však patří Victorovi Van Dammovi, ze kterého se stává Doom, padouch v kápi se železnou maskou na obličeji, stejně jako se železným tělem. Jeho charakter je zde pitván do hloubky minulosti, a příběh vrcholí ve chvíli, kdy posílá Fantastické čtyřce svůj první „nehezký pozdrav“. Nechutné na celé záležitosti je, že končí v tom nejnapínavějším okamžiku... pokračování příště.

Nový projekt vydavatelství Crew je více než chválihodným projektem. Ultimates prostě táhne a má šanci se probojovat do popředí zájmu nejen prepubertálních, ale i dospělejších čtenářů. Jistě, tento nový pohled není tak drsně ultimativní a brutální jako již zmíněné booky Ultimates, přesto se však jedná o hodně zajímavý kousek komiksové historie, který je zde navíc doprovozen skvělou kresbou. Nezbývá si tedy nic jiného než přát, aby tento počin nechcípl na nezájmu čtenářů či „komiksových fandů“ neochotných vypláznout jednou za dva měsíce dvě kilča. Pevně věřím, že se tomu tak nestane a my se vedle Spider.Mana, či Fantastické čtyřky dočkáme i dalších ultimativních sérií. Jako třeba avizovaných X-Men.

Ultimate Spider-Man: Moc a odpovědnost (1. díl) - Brian M. Bendis, Mark Bagley
„Petr Parker byl obyčejný středoškolský student... než ho při jedné návštěvě v laboratoři kousl radioaktivní pavouk a dal mu sílu a schopnosti pavouka.“ Tenhle text asi všichni znáte. Ale teď ho budete moci i znovu prožít – v novém, moderním provedení. Nečekejte klasiku. Ultimate Spider-Man vás dokáže překvapit!
První, téměř padesátistránkové číslo legendární série!

Ultimate Fantastic Four (1. a 2. díl) - Warren Ellis, Stuart Immonen
Díky nepovedenému pokusu se skupina mladých géniů... tedy vlastně jeden mladý génius, jedna talentovaná bioložka, jeden úspěšný fotbalista a jeden otravný bratr... změnila v něco, čemu ani oni sami nerozumí. Získali schopnosti. Přestali být normální lidé. Jenže nejsou sami, kdo prošel proměnou. Arogantní Victor Van Damme se také změnil. A rozhodně ne k lepšímu.