Kresba: Riccardo Burchielli
Překlad: Richard Podaný Provedení: paperback, barevné
Počet stran: 128
Cena: 399 Kč
Vydal: BB/art, 8.2. 2012

Popis

V ne tak vzdálené budoucnosti Amerika nevysílá vojenské jednotky ani do Asie, ani do Evropy a už vůbec ne do Austrálie ( ani za trest ne). Místo toho je posílají mnohem, mnohem blíže. Do New yorku. DMZ. Demilitarizovaná Zóna. Území nikoho. A Již potřetí hlavní dějiště comicsu ze stáje Vertiga.

Z předchozích dílů víme, že demilitarizovaná zona není zase tak demilitarizovaná jak by se mohlo zdát. Osn si to drandím ulicemi pod záminkou reonstrukce města  a společně s touto mírovou organizací ,,spolupracuje“ společnost Trustwell! Krásný název  angličtině neníliž pravda? Ta by měla vést rekonstrukční práce, ale ulicemi New Yorku koluje fáma, že nejsou zrovna mírumilovnými pány a že používají velice drsné metody k udržení pořádku na území které ovládají. I proto jsou raději přítomní hoši z OSN a čas od času si po sobě s klukama z TW zastřílejí. Jen tak ze cvyku. A těm kdo hlavního hrdinu série, novináře Mattyho, znají je jasné kam to směřuje.

Nezdravá zvědavost našeho hrdinu neopustila a tak sundává novinářský průkaz a metelí si to do TW okupovaným a rekonstruovaným Ground Zero. Zbaví se zbraní a ochrany přátel i známého prostředí a jde se kouknout co je pravdy na těch řečech. K pomalému odhalování přidáme sebevražedné atentátníky, sex a hromadu násilí a můžeme říct, že Brian Wood to opět dokázal a naservíroval nám opět velice solidní a seriozní comics. ALE!!!

Samozřejmě že je tu ale? Comics umí být jak ženská. Ale tohoto komiksu je, ač se to nezdá, kresba. Není špatná to ani v nejmenším. Podíváte se naní na první pohled a vidíte totálně atmosférickou kresbu, která jen skvěle dokresluje ponurou náladu postapo světa. Studené odstíny. Strohé linky. To vše je ok. Průser je, že místy Burchielli proporčně ultíne tak, že se z toho chce až zvracet. Tady asi budou mít výhodu ti, kteří kresbu spíše přelítnou a ne my detailisti a požívači všech nejmenších detailíčků.

Ale abych byl upřímný a neodrazoval, čas od času šeredný panel ( jako je na straně 19) je jenom malá daň. A za co? Za rozhodně nejlepší knihu ze série DMZ, která zaím vyšla. Rámec příběhu je sice podobný až stejný, ale aktuálnosta  závažnost tématu je uplně jinde. Gradace se kterou si Brian Wood hraje vyjímečně hraničí s geniálním filmovým scénářem a to už je sakra co říct! Předchozí díly jsou dobrý komiks to ano, ale popravdě v konkurenci kterou mají byť jen na našem trhu takřka neobstojí. Hodí se říct neobstáli by, kdyby nevyšla tato kniha, která podle mého musí donutit ke koupi předchozích dílů každého.

Verdikt? Jistě není to Transmetropolitan, ale je to vynikající komiks, který si zaslouží čas i pozornost, pravda...kresba možná místy ne plnou...