Kresba: Pia Guerra
Překlad: Petr Zenkl
Počet stran: 128
Cena 399 Kč
Vydavatel: 4.4.2011 BB Art

Osudy posledního chlapa na Zemi a posledního opičáka s pindíkem (opic je všude kolem dostatek) jdou do šestého kola.

V minulé páté knize, která konečně trochu „trhla oponou“ a poodhalila mnohé z příčin proč se před několika lety mužská populace až na Yoricka a jeho opičáka stala minulostí, čekala hrdiny tohoto rozsáhlého postapokalyptického rozsáhlého příběhu cesta do Japonska. Právě tam totiž zamířila maskovaná japonská bojovnice s ukradeným Yorickovým opičákem. A tak po dlouhé cestě do San Franciska, trvající dva roky napříč zemí, kde se něžné pohlaví adaptovalo do časů, v níž o pánské přirození (až na to Yorickovo) nezavadíte, Yoricka, doktorku Mannovou a vládní agentku 355 čeká další výlet. Hodně dlouhý výlet napříč Tichým oceánem.

Šestá, o něco hubenější než ostatní, kniha Ypsilonky se jmenuje „Holky s holkama“, čímž je myslím nasnadě, o co v ní půjde. Ne, transvestity na palubě lodi zvané Velryba nenajdete. Pirátky ano.  A dojde i na ponorku s posádkou drsných Australanek a taky na lesbický sex. Čili na věci, které jsou ve světě bez mužů obvyklejší než chleba namazaný máslem. Nebo sádlem. Vyberte si.

Zatímco předchozí kniha se poctivě matlala s mytologií procházející celým příběhem, tato, obsahující sešity série 32 – 36 je spíše tím dobrodružnějším, kde si pořád něco děje, ale nějakých odpovědí na spousty zatím nezodpovězených otázek, se zde nedočkáte.

Zato vás čeká zábavné dobrodružství na moři s tečkou v podobě zjištění, že izraelské komando se kterým měl Yorick co do činění v předchozích knihách ještě neřeklo své poslední slovo a v závěru knihy, konkrétně v původním sešitu 36 nazvaném „Chlapec ztratí dívku“ zase konečně hraje prim Yorickova láska Beth, toho času u protinožců (tedy protinožkyň) v Austráliii. Díky tomuto výstupu se dá očekávat, že pravděpodobně brzy vstoupí do děje, Bylo taky na čase. Do definitivního finále zbývají už jen čtyři knihy.

Yorickovo námořní dobrodružství se tak dá v rámci celé výtečné ságy ověnčené nejednou cenou označit jako více než lepší nadprůměr. A to po všech stránkách. Kresba se drží zaběhnutého standardu, hlavní příběh (po kterém je ostatně celá kniha pojmenována) se blýskne několika příjemnými zvraty a ve svém závěru posouvá putování ústřední trojice dál (navíc se dá tušit že trojka se pravděpodobně změní ve čtyřku).

Zkrátka a dobře takový příjemný příběh s příchití sladké vody. A samozřejmě rovněž s příslibem dalších dobrodružství. Japonsko, nebo Austrálie jsou totiž nadosah. A na každém z ostrovů se nachází někdo, po koum Yorick touží.

Tahle země není pro MUŽE

Od neobjasněné Pohromy, která zabila všechny samce mužského pohlaví na zeměkouli, uplynulo už víc jak dva roky. Jediní dva, kdo přežili, amatérský iluzionista Yorick Brown a jeho opičák Ampersand, se společně s biochemičkou dr. Mannovou a tajnou vládní agentkou 355 dostali konečně do San Franciska. Zde se dr. Mannové v její záložní laboratoři podařilo určit zdroj jejich imunity, který se nachází v Ampersandově těle.
Ampersand však vzápětí zmizel, když jej uloupila tajemná japonská nájemná bojovnice. Poslední muž na Zemi se tedy spolu s 355 a dr. Mannovou vydává na další, ještě riskantnější výpravu po Ampersandových stopách. Budou se muset přeplavit přes Tichý oceán, kde na ně číhá nebezpečí nejen v hlubinách, ale i nad hladinou. (anotace)