Kresba: Richard Piers Rayner
Překlad: Dana Krejčová.
Počet stran: 303
Cena: 549 Kč
Vydavatel: 30.6.2006 Comics Centrum

Říkali mu Anděl smrti. Pak se ale proměnil v Démona pomsty!

Michael O’Sullivan měl počítat s tím, že kluci jsou zvědaví. Že čím víc bude doma tajit, čím se živí, tím víc času a nápadů budou jeho dva synové investovat do odhalení tohoto tajemství. Až se jim to jednou podaří a Michael O’Sullivan junior zjistí, jakou prací jeho otec i za velké krize ve třicátých letech tak dobře živí rodinu. Že je vojákem, který na příkaz svého velitele vybírá peníze i životy jiných. Další věc, se kterou měl Michael O’Sullivan starší, řečený Anděl smrti, počítat, byl fakt, že být příliš schopným se nevyplácí.

Jen málokterý tvor je totiž nebezpečnější než šéf, který se cítí ohrožený na svém postu (klidně si to vyzkoušejte u sebe ve firmě, děti). Proto byl poslán za „zlobivým“ Tonym Lococou se zalepenou obálkou, ve které stálo: „Zabij O’Sullivana a všechny hříchy ti budou odpuštěny.“ Ovšem jak už to v příbězích podobného druhu bývá, tenhle báječný plán selhal a Tonymu Lococovi tak hříchy neodpustil nejen O’Sullivanův šéf John Looney, ale také ten úplně nejvyšší Šéf tam někde nahoře. A John Looney navíc udělal další chybu: poslal svého syna Connora vyvraždit O’Sullivanovu rodinu, aniž by se přesvědčil, že z Anděla smrti je opravdu andělíček. A dál už je to jasné a díky filmu Sama Mendese také poměrně známé.

Originální komiks, který předcházel filmu Road to Perdition s Tomem Hanksem, nemohl nezabodovat, když do tradiční cesty za pomstou přidal dítě jako právoplatného člena příběhu. Neučinil z něj ani oběť, ani opečovávaný „porcelán“ a ani vtěleného ďábla, ale velkého malého muže, který na jednu stranu je svému otci právoplatným parťákem, ale na druhou stranu je jeho synem, se všemi city i pochybnostmi z toho plynoucími. Kromě toho je příběh pomstychtivého Anděla vložen mezi historické události a osobnosti, nejvyššími gangsterskými bossy počínaje a skutečným, opravdu zrazeným „vojákem prohibice“ konče.

Richard Piers Rayner, který strávil čtyři roky tím, aby komiksu dal vizuální podobu, pro něj zvolil černobílou verzi. Funguje to, protože době Al Capona a Nesmiřitelných prostě sluší černobílé vidění světa. Za zmínku také stojí kreslířovo umění grimas, které žoviálního staříka promění v nebezpečného parchanta během dvou obrázků či vyrobí silnou scénu loučení se zavražděnou matkou a bratrem bez vydírání slzami. Proto i když je to cesta do Pekel, rozhodně není pekelná.

Text: Filip Gotfrid

Michael O'Sullivan mladší je hrdý na svého otce. Když ho zahlédne, jak si před cestou do své práce nabíjí revolver, představuje si ho jako úžasného hrdinu. V nestřeženém okamžiku se otci schová do auta. Jenže se píše rok 1930, prohibice přináší podloudným obchodníkům s alkoholem nebývalé zisky a Michael O'Sullivan starší pracuje jako nájemný pistolník pro šéfa místního podsvětí.
Prozrazení malého Michaela má pro celou jeho rodinu katastrofální následky. Comics podle scénáře Maxe Allana Collinse, mj. dlouhodobého scénáristy Dicka Tracyho, se stal předlohou k filmu Road to Perdition. (anotace)