Autor: Masaši Kišimoto
Kresba: Masaši Kišimoto
Překlad: Jan Horgoš
Počet stran: 192
Cena: 189 Kč
Vydavatel: 17.4.2012 Crew

Ninja vesnice Konoha se stala v poslední knize centrem dění Chuuninských zkoušek. Zkoušek, kdy se mladí a čerství ninjové, kteří už za sebou mají poměrně bohaté zkušenosti z nižších misí. Tedy spíš měli by mít, protože Narutův tým je rozhodně nemá. Ale první kolo zkoušek prošli úspěšně! S druhým kolem přichází i šestá řadová kniha Naruto!

Zatímco první kolo bylo celkem mírumilovné tak již ze závěru předchozí knihy víme, že to se druhého kola týkat nebude. Pravidla sou jednoduchá. Za Konohou je smrtelně nebezpečný les a v jeho středu se tyčí věž. Každý tým dostane náhodně svitek nebe nebo svitek země. Tým, který přijde k věži s oběma svitky, ten postupuje dále.

Už ze začátku se ovšem vše zkomplikuje a týmy se nevyhnou konfrontacím.  Ať už jde o souboje ninjů nebo vypořádání se se samotným lesem.  Čeká nás tak zběsilá jízda jednoho souboje za druhým nejen týmu Sakura, Sasuke a Naruto. Blíže se nám ukáží také další tři týmy z Konohy včetně elitního týmu ve kterém je Lee známý svým idiotským účesem a obrovským obočím ( doufám že to nebude číst Gai Sensei).

Kromě toho nás čekají obří hadi a smrtící pijavice. Ninjové, s naprosto unikátními schopnostmi. Čeká nás také malý výlet do minulosti a jedna změna účesu. Mimo to se nám také poprvé představí arcizáporák Orochimaru. Ale i další události, které se mohou zdát zatím jako maličkosti se v budoucnosti projeví jako naprosto klíčové.

Šestá kniha pokračuje v tradici předchozích dílů. Je sice určena pro mladší cílové publikum ,ale to rozhodně neznamená že i starší čtenář, který už má Vysokou dávno za sebou si u téhle mangy nemůže v klidu odpočinout a užít si japonský humor, který se někdy velice rychle střídá s transparentním násilím, které je  v této manze pravda poněkud kroceno, ale i tak se krve rozhodně neštítí.

Naruto je nindža s talentem na maléry a touhou stát se největším bojovníkem svého klanu. První vítězství v boji bylo jen začátek. Teď musí složit nindžovské zkoušky. Písemné. Už to by možná stačilo na to, aby byl Naruto nadobro vyřazený ze hry, ale pro případ, že jimi projde, je tu druhá část testu: cesta všech adeptů hvozdem přátelsky nazvaným Les smrti. Nastává nelítostný boj každý proti každému, boj, ve kterém jsou všechny triky dovolené a ve kterém bude vyřazena celá polovina adeptů. Do jaké půlky budou patřit Naruto, Sasuka a Sakura?