Autor: Cugumi Óba
Kresba: Obata Takeshi
Překlad: Anna Křivánková
Počet stran: 200
Cena: 199 Kč
Vydavatel: 22.5.2012 Crew

Death note nejspíš není třeba dlouze představovat. Pokud ne o jeho kvalitě,, tak určitě o jeho úspěchu hovoří fakt, že se na pulty knihkupců a Komiksových Rájů dostala již 4. kniha a my se na ní trochu blíž kouknem právě teď.

Na konci posledního tedy třetího booku přišlo velice příjemné napnutí ve formě druhého Kiry. Tedy lépe snad druhé Kiry. Co to znamená pro Lighta a L? samozřejmě, že nic jiného než další souboj důvtipu, úvah, intrik a úkladů. A buďme upřímní to je to na čem ceý death note stojí a padá a ve čtvrté knize to autor Cugumi Óba stále zvládá na výbornou. Proč? To je jednoduché děj nám předhazuje fakt, že dva hlavní nepřátelé a protagonisté jdou vzájeně po krku sobě, spolupracují a navíc se do toho připlete další neznámá aka druhá Kira.

Vyšetřování se dostane do zajímavého bodu ve chváíly, kdy se dozvídáme, že Druhá Kira chce prvního potkat? a navíc po složitých obštrukcích se do něj na první pohled zmailuje!! Jistě je to manga i pro mladší čtenáře bez ohledu na pohlaví, takže tam nějaký takovýhle prvek prostě být musí. Na druhou stranu mladší pánové se v nejednom záběru pokochají pohledem na dekolt či kalhotky cudně vykukující z minisukně. Navíc pokud ste fandové goth nebo emo ( což mě vyloženě irituje) tak budete z druhé Kiry, Misy Amane, nadšeni. Každopádně zápletka se vyhrocuje a její rozuzlení je jako obvykle rozhodně nečekané.

Tak a co o Death Note 4 říct víc? To je možná ten problém. Nic moc víc se říct ani napsat nedá. Je to zkrátka další díl série, který se drží na stejně kvalitní úrovni, jako předchozí knihy.Pokud nejste fanoušky Mangy jako takové, nebo vám vyloženě vadí manga cílená na teenagery, potom Death note 4 není nic pro vás stejně jako předchozí díly. To, že se rozhodně žádný book nedá číst samostatně ani nezmiňuji. Death Note si i čtvrtou knihou udržuej status zábavné a napínavé mangy určené primárně pro teenagery, která zanechává konec otevřený jak to jen jde a čtenáře v očekávání dalšího dílu.

Text Vojtěch Rabyniuk aka Thunair

Zjevení druhého Kiry zkomplikovalo už tak nelehkou situaci vyšetřovacího týmu. Na pozvání L vstupuje do týmu i Light. Rychle se mu podaří dešifrovat skutečný význam zprávy svého následovníka. Co přinese střetnutí dvou vlastníků Zápisníků smrti?