Kresba: Charles Adlard
Překlad: Martin D. Antonín
Počet stran:136
Cena: 299 Kč
Vydavatel: 21.1.2013 Crew

V recenzi na šestou knihu Živých mrtvých (dočtete se zde)padla slova o mračnech stahujících se někde v dáli. V sedmé knize se mračna přibližují. Zpočátku nenápadně. Ano, je zde Klid před bouří.

Již sedmý pohled do postapokalyptického světa zamořeného zomiemi v němž přežívají zbytky lidí má naprosto přiléhavý název. Po bouřlivých událostech spojených s únikem z Woodsbury, kde despoticky a značně bizarně vládl perverzní Guvernér je tady období klidu. Klidu za mřížemi, jež chrání Ricka a jeho komunitu před ohnilými mordami nenažraných zombies.

V útočišti bývalého vězeňského komplexu, kde se hlavní hrdinové zabydleli již ve třetí knize probíhá něco jako „normální život“ jestli to tak jde nazvat. Někdo se ožení, někdo porodí a doplnění zásob se vyřeší vybrakováním nedaleké základny  národní gardy a supermarketu nedaleko Woodsbury. Což se neobejde bez lehce akční vložky, jinak se totiž celou knihou táhne civilní poklid v němž se rozvýjejí, popřípadě prohlubují vztahy tak důležité pro vykreslení postav.

Jistě tu a tam zahrozí i ohnilí kolem se šourající poutníci, ti však již patří ke koloritu jímž se nikdo nevzrušuje. Nakonec, proč taky. Ve světě, který ovládly tupé živé mrtvoly, je jejich výskyt stejně tak normální jako korupce ve vysokých vládních kruzích. Nepříjemná, ale jinak všední věc. A to že někoho třeba kousnou do nohy, kterou následovně touží ohlodat na kost se prostě stane. Obzvlášť když si člověk nedá pozor. A díky určitému vegetu, kteří všichni začínají chápat jako pokojný život, si moc pozor nedávají. Hrají košíkovou, souloží jako o život a přemýšlí nad hovadinami.  Třeba nad tím, že by bylo fajn zombíky studovat.

Sedmá kniha je skutečně odpočinková. Zklidnění atmosféry mezi dvěma masakry. Ten první každy čtenář této série má ještě v živé paměti (jo, byla to fakt nechutně brutální jízda) a ten druhý přichází s posledními panely této knihy. Vzhledem k tomu, že to každý, včetně hrdinů v zombie světě čeká, nebude to ani tak brutální spoiler, když napíšu, že přichází „armáda“ z Woodbury. A mají s sebou i tank. A je to tady. Čekání na další knihu bude nesnesitelné!

Není moc komiksů, jejichž název přesně a do puntíku vystihuje jejich děj. Tento k nim patří. V sedmé knize ze světa Živých mrtvých jste měli možnost zažít ticho před bouří. Ta s koncem knihy přišla.

Pobyt ve vězení obklopeném mrtvými se začíná blížit něčemu, co by se skoro dalo nazvat normálním životem. Jenž okamžiky bezpečí jsou ty nejnebezpečnější. Stačí jen na chvíli polevit v ostražitosti... a následky jsou nedozírné.
Protože v tomhle světě jak každý okamžik klidu jen klidem před bouří. (anotace)