Autor: různí
Překlad: Milan Pavlíček
Počet stran: 46
Cena: 49 Kč
Vydavatel: 23.1.2013 Egmont

Pravidelná měsíční řada od Egmontu přinášející příběhy ze světa Star Wars vstoupila do druhého roku. A v zásadě se nic nezměnilo.

Kvůli zachování slušné ceny kolem půl kila se stále jedná  o klasický sešit bez pevné obálky přinášející jeden ztěžejní a pár doprovodných kraťasů bez ohledu na období či události mnohaletých hvězdných válek odehrávajících se před dávnými časy v předaleké galaxii.

V tomto případě s označením 1/2012 tu však jedna malá změna je. Hlavní příběh totiž není uzavřený. Jedná se o povídku s názvem Do posledního muže v níž se jednotka imperiálních vojáků, krátce po legendární bitvě u Yavinu zasekne na Maridunu, planetě pokryté bujnou vegetací nekonečné džungle. Hlavním hrdinou je Janek Sunber , ctižádostivý imperiální poručík, která chce ve své službě, jako většina nižších důstojníků, ve své službě vyniknout. A jak se zdá, zde bude mít příležitost.

Jeho jednotka je totiž atakována místními domorodci podobnými oranžovým ještěrkám. ˇady imperiálních klonů začínají řídnout nejen kvůli jejich bojovnosti, ale rovněž díky aroganci Jankových nadřízených. Klasická vojenská historka nepřináší nic nového. Jednotka se opevní na místě bývalé těžební stanice, kterou domorodci zmasakrovali a po menších peripetiích vojáky čeká frontální útok, v němž, jak se zdá, nemají moc šancí. A pokračování příště. Jak to dopadne si čtenáři budou muset počkat do příštího měsíce. Což nepotěší.

Zbytek, druhou půlku sešitu tvoří namísto obvyklých dvou, celé tři kraťasy. První se jmenuje Rutina a je líčen z pohledu kapitána Deyda Llneweho, který chcípá nudou během podřadné strážní služby na okraji impéria. Nuda končí s pravidelnými „návštěvami“ Hana Sola, který prolétává kolem. Kapitánovi se nezdá a tak prohlídky a inspekce jsou při každém průletu ostřejší. Nicméně co jak a proč Han Solo pašuje, patří k pointě příběhu a tak se radšěji vrhněme na poslední dva ultrakraťasy.

Ten první Skryté hrozby, vzpomíná na záporáka z první epizody Darth Maula a druhý zase na šesti stránkách vypráví příběh učedníka Temné strany. V obou případech se nejedná o nic zásadního, jen o celkem příjemné rozptýlení. Nový ročník sešitů Star Wars tak nepřináší nic nového a výjimečného, jen standardní zábavu hlavně pro fanoušky tohoto fenoménu. A jako takový svou funkci plné stejně dobře jako plnil Darth Maul svou úlohu stoupence Temné strany síly. Co myslíte, přežil epizodu 1, nebo zůstal navěky mrtvý???

Do posledního muže - Welles Hartley, Davidé Fabbri, Christian Dalla Vecchia
První část třídílné komiksové série. Poručík pěchoty Janek Sunber je odvelen na planetu Maridun,obývanou drsnou rasou Amamiů. Zprvu se zdá, že služba na tomto světě bude klidná, pak se však z Amamiů stanou nepřátelé a začíná krutý boj na život a na smrt.

Rutina - Tony Isabella, John Nadeau, Jordi Ensign, David Nestelle
Jak se vypořádá Han Solo s bdělými imperiálními důstojníky, kteří ho podezírají z pašování zboží?

Skryté hrozby - Joe Casey, Francisco Paronzini, David Nestelle