Autor: Michael Bendis, Mark Millar
Kresba: Mark Bagley, Adam Kubert
Překlad: Jiří Pavlovský
Počet stran: 96
Cena: 199 Kč
Vydavatel: 20.2.2013 Crew

Pravidelný komiksový magazín Ultimate Spider-Man a spol, kterým vydavatelství Crew nastartovala periodické dávky příběhů marveláckých hrdinů z ultimátního vesmíru má za sebou první rok své existence, což znamená jediné.

Předně to, že knihovnička nejednoho komiksového čtenáře je bohatších o čtyřiadvacet původních sešitů obsahujících restart známých superhrdinů ve zcela novém pojetí a nečekaných souvislostech.

Tahounem, jak ostatně název řady napovídá, je Spider-Man. Zde se jelo od samotného počátku a aktuálně v novém magazínu tohoto roku, tedy roku 2013 přichází vyvrcholení ságy Nikdo učený, ve které se mladý a tím pádem dostatečně naivní a nezkušený hrdina kousnutý radioaktivním pavoukem pustil do křížku s mocným a mocně vyžraným vládcem celého zločineckého podsvětí Kingpinem. A jak napověděl poslední sešit loňského roku, ukrojil si tím pořádné sousto. Banda hromotluků, společně s blesky metajícím zabijákem Electrem, která po něm na konci minulé knihy vystartovala se slovy: „Neboj se, bude to bolet!“ toho byla dostatečným důkazem.

A Spiderovo dobrodružství pochopitelně, po dvou měsících začíná tam, kde to poslední skončilo. Řežbou v Kingpinově baráku, kam se Spider-Man vydal šmejdit po důkazech o tlusťochově zločinných aktivitách, stejně jako po záběru skrytých kamer, jeho ho nasnímaly během jeho potupném demaskování.  A samozřejmě dojde i na finální souboj ve stylu obrovský napapkaný gangster disponující velkou silou versus malý nicméně rychlý puberťák disponující mnoha hláškami. Klasika v moderním kabátě a skutečně akční finále, které střídá oddech v podobě komorní konverzačky v níž dojde k jednomu zásadnímu odhalení.

Druhá polovina knihy pak patří samozřejmě X-Menům, kteří v průběhu loňského ročníku vystřídali Fantastic Four, v jejichž případě se sice jednalo rovněž o obstojný komiks, který však nabušenosti nejslavnější marvelácké týmovky (no dobrá, já vím, že jsou tu ještě o několik chlupů slavnější Avengers) nedosahoval ani náhodou. A když už jsme u té nabušenosti, tak finále pilotní ságy X-Men: lidé zítřka, naprosto a beze zbytku demonstruje význam tohoto slova. Magneto útočí Sentinely na Washington, nahý prezident USA mu olizuje boty a mutanti mají plné ruce i své schopnosti, práce.

A jak se zdá i nadcházející příběh Návrat do projektu X, kterým kniha končí, bude pěkně drsný nářez. Ten pro změnu ukáže v trochu jiném světle organizaci SHIELD a přeoře klasiku známou jako Zbraň X. A jak úvodní příběh, kde se na nějaké to mučení lapeného uprchlého mutanta nebere ohled, napovídá, že to bude v poměrně drsném stylu.

Tak tu máme druhý ročník Ultimátního Spider-Mana a spol. Což znamená jediné. Rozjezd nové řady se nepochybně vydařil a tento pravidelný magazín se ukázal jako životaschopný. Což je hodně fajn. Dobrých komiksů není nikdy dost. A tohle dobrý komiks, no spíše komiksová řada, nepochybně je. V každém ohledu. Od nápaditých scénářů až po precizní kresbu. Jedinou jeho nevýhodou asi je, že místo dvouměsíčníku by se mohlo jednat o měsíčník.

Ultimate Spider-Man: Nikdo učený... (5. a 6. díl)
Spider-Man kontra obrovský Kingpin! A kromě toho s další spoustu bídáků a člověkem, který ovládá elektřinu. Tenhle díl Spider-Mana bude opravdu nabitý. Dalo by se říct, že to bude pořádná pecka. A abychom se postarali o vaše napětí a až elektrizující vrzušení – dojde i na jedno velké přiznání.
Ultimate X-Men: Lidé zítřka/Návrat do projektu X (6. a 1. díl)
Poslední bitva vzplála! A zajatci se neberou. Magneto se jako odvetu za masakr mutantského útočiště v Divočině rozhodl vyhladit Ameriku. A jako pomocníky má... armádu sentinelů. Pokud to X-Meni zvládnou, čeká je návrat do tajemného projektu X. A možná i jeden nový člen s velmi specifickou schopností.(anotace)