Autor: Kazuo Koike
Kresba: Rjóiči Ikegami
Překlad: Ľudovít (Turlogh) Plata
Počet stran: 384
Cena 389 Kč
Vydavatel 23.4.2013 Crew

Ring volný. V jednom rohu je Freeman v druhém nabušený černoch. Bude se bojovat na život a na smrt. Svůdná šéfka klanu Granátových jablek si honí frndu a slibuje černochovi, že když zvítězí, dostane zašukat. Bude téct krev. Vítejte v japonském manga světě. Světě Plačícího draka Crying Freemana.

Moralisti, kterým těch pár sprostých slov připadá jako samoúčelná vulgarita, táhněte do hajzlu. Freemanova Manga prostě taková je. Vždyť i předchozí kniha končila slovy: „Já to ho zasranýho Freemana zabiju!“ a o mnohdy opravdu samoúčelnou erotiku, včetně rozcapené nahaté prasnice (s vygumovanou frndou), se zde nejde daleko.

Pátá Feemanova kniha je poslední, což je možná dobře. Nic proti manga kultu, ale od třetího špalku příběhy neporazitelného šéfa organizace 108 draků, dominující asijskému podsvětí, začínaly lehce zasmrádat stereotypem. Každý z nových příběhů by se tak dal shrnou se slovy: „Freeman má problém. Nahatý Freeman vyřeší problém , protože je neporazitelný a má největší kolem od Hongkongu až po Ameriku.“ Ne, to není porno, byť mnohé výjevy se mu více než přibližují. Čtenář si tak mnohdy má důvod myslet, že nejčastějším japonským oděvem není sako, či kimono, ale kérka přes celé tělo.

Trápení, která má Freeman v aktuální knize, si z části přinesl z té minulé, v podobě zajetí militantní skupinou žoldáků jež unáší děti, za něž požaduje macaté výkupné. Nabušení veteráni z Vietnamu mají za šéfovou hodně nadrženou mrchu, která by Freemana (neboť je nejvíc a má cool tetování) ráda ojížděla, ale on si to neužívá. Tak musí bojovat na život a na smrt a za pomoci své, již zmíněné vyžrané sestry, která je opravdu tlustá jak sviň, což jí ovšem vůbec nevadí trávit většinu času rovněž v Evině rouše, celou organizaci zničit. Hotovo, spadla klec, další příběh má název Cesta ke svobodě a tvoří zbytek knihy.

V tomto posledním dějství se autor Kazuo Koike překvapivě umírnil, což vůbec není k neprospěchu věci. Nečekejte tedy žádné fantasmagorie epického rázu plné bizarností a orgasmů. Příběh se spíše vrací k poetice první knihy. Feeman je zde v několika případecdh atakován Yakuzou, která si k jeho likvidaci najímá opravdu netradiční soupeře. Od zdánlivě ruské neporazitelné hory plné svalů, přes šukadelickou Eskymačku, až po organizaci Město, která má své vrahy opravdu všude. Hlavně na místech, kde to vůbec nečekáte. Tyhle nápady pak stojí za víc než veškeré šukací scény.

To ovšem neznamená, že na nahotu a sex v páté poslední knize nenarazíte. Honimírové nemusí mít strach. Eskymácká killerka samozřejmě hned po seznámení předvede jaké má tělo i to jak umí klátit, a i Freemanova odpověď na útok najatého zákeřného parchanta vyzbrojeného dřeváky s ostřím, má podobu nahé vražedkyně, vydávající se za striptérku. Ovšem faktem zůstává, že nahoty a obscénností (nic proti obojímu, když jsou zasazeny do správného kontextu), značně ubylo. V tomto ohledu poslední kniha patří k tomu nejlepšímu z celé série. Jenže, jenže je zde závěr.

A ten se opravdu nevyvedl. Člověk by čekal něco osudového, prásknutí dveřmi, nebo alespoň něco, co by stálo za řeč. Bohužel se ničeho takového nedočká, což docela nasere. Obzvláště u kultu, za který je Freeman považován.  Freemana tak jde s trochou představivosti přirovnat k erotickému vztahu. Zpočátku je člověk nadšen, rajcuje ho odvaha spojená s nejednou neobvyklou praktikou, pak si na to zvykne, začně hledat nedostatky, poté už ta všechno začíná být fádní, občas když si uvědomí, že frnda jeho milé je nesmyslně gumována a ve finále, když už se zdá, že by vtah mohl chytit druhý dech, rozplyne se v nic. Smutná klasika. Nejen v komiksu.

Cvak. Slyšeli jste to? To se uzavřela jedna série. S pátým dílem končí akční (a tak trochu erotická) řada Crying Freeman - Plačící drak. Freemana čeká poslední souboj, než konečně bude moct dosáhnout klidu. Ať už v náručí své lásky, nebo v rakvi. Souboj v ringu bude jen rozjezd, čeká ho další a ještě nebezpečnější klání. Příliv konkurenčních skupin, které usilují o území vlivu Sto osmi draků – a Freemanovu hlavu – neustává. Jak dlouho může Freemanovi vydržet štěstí v boji proti armádě únosců a zabijáků?
To se dozvíte v posledním díle ikonické manga série od legendárního Kazua Koikeho. (anotace)