Kresba: Ludo Lullabi
Překlad: Martin D. Antonín
Počet stran: 176
Cena: 399 Kč
Vydavatel: 19.5.2013 Crew

Spolu s hlavním hrdinou, s nímž mě spojoval totální zmatek v hlavě, jsem o ocitl v pestrobarevném světě, kde se může stát opravdu, ale opravdu všechno. Vítejte ve světě komiksového Warcraftu.

Přiznám se bez mučení. Fenomen Warcraft je ni naprosto cizí. Asi tak cizí jako návštěva fit centra. Ano, vím, že tu je, tuším o čem to zhruba je, je mi jasné, že spousta lidí na této činnosti ulítává, ale nikdy jsem ho nenavštívil. Tato recenze tudíž nebude textem nadšeného znalce, který bude srovnávat herní a komiksovou podobu, ale pohledem orky, elfy a podobnými fantasy potvorami naprosto nedotčeného člověka, kterému se dostal do rukou komiks na motivy jistě legendární a kultovní počítačové onlinovky.

Kniha obsahuje sedm sešitům s kontinuálním dějem ústřední trojice hrdinů (člověk a dva rozdílní elfové), které po vzoru mnoha fantasy románů čeká dlouhá cesta plná magie, soubojů a bitev nejlépe s pořádnými potvorami. Stejně jako v solidní gamesce. Vyrazíme z bodu A do bodu B, pořešíme to, sejmeme bosse a razíme dál. A aby to nezavánělo příliš stereotypem, jednotlivé postavy mají svou minulost, mnohdy zahalenou tajemstvím, která se bude během jednotlivých úseků putování postupně odkrývat.

A tak tady máme člověka s totální ztrátou paměti, který se tak trochu proti své vůli, stane součástí  gladiátorského týmu, v němž se dá dohromady s mladou, nadměrně kozatou, stejně jako nadměrně talentovanou krvavou elfkou a nabručeným nočním elfem, který má problémy s sebeovládáním. Ale umí se zase přeměnit třeba v zuřivého medvěda. A to se v boji hodí. Ano i tak se může zrodit přátelství na život a na smrt, utužené v gladiátorské aréně.  Přátelství, které ještě více získá na síle během společného útěku a putováním za vidinou navrácení paměti a sebepoznání, což se pochopitelně neobejde bez monumentálních soubojů. Ve světě Warcraftu je totiž pořád proti komu bojovat. Stejně tak se zde může stát opravdu všechno.

Magie je všudypřítomná, různá monstra číhají na každém kroku, v jeskyních s jezízkem prozření i pod vodní hladinou, různý a hlavně rozmanití obyvatelé světa zrozeného k tomu, aby se v něm stále něco dělo vedou proti sobě války a co nejde nasekat obrovským mečem, to jde zvládnout zákeřným kouzlem. Trojice hrdinů tak na každém kroku nachází důvod proč dělat všechny ty věci, které mají příznivci fantasy tak rádi. A tento komiks jim toho dopřává měrou opravdu vrchovatou. Předloha počítačové hry se prostě nezapře. Spletitý příběh zde nečekejte. Hrdinové jdou z jedné mely do druhé, čímž se zvyšují jejich schopnosti, a v chvilkách oddechu se lehce prohlubují jejich charaktery. To, aby to nesmrdělo moc stereotypem a komiks se nestal jen přehlídkou různorodých mlátiček všeho druhu.

Kresba komiksu lehce evokuje japonskou mangu. Zapomeňte na Conana, nebo Sláina, byť jsou vzdálení příbuzní a provádějí své fantasy heroické činy v obdobných kulisách, Warcraft dýchá úplně jinou atmosférou. S nadsázkou se dá napsat, že i příběh se přibližuje ke (v Česku stále populárnějším) manga sériím, v nichž se hrdina mlátí s potvorami všeho druhu, čímž se zdokonaluje a stává se postupně větším a větším borcem. Příběh mu tak zákonitě předhazuje i větší výzvy. Ostatně, tohle je nakonec i motiv mnohé počítačové hry, tudíž kruh se uzavírá a jsme doma.

Vydavatel komiksu se samozřejmě snažil zavděčit i fanouškům herní série, hlavně oni totiž tvoří hlavní cílovou skupinu. České názvy míst, či předmětů, nebo magických artefaktů jsou pod čarou uchovány i v originálu, aby evokovaly herní prostředí, které je zcela jistě s hrou více než spjaté. To samé se zcela jistě bude týkat i postav a jejich osudů. Ovšem jako totální neznalec hry bych se zde pouštěl na hodně tenký let a tak z něj raději „vybruslím“ posledním odstavcem.

Spolu s hlavním hrdinou, s nímž mě spojoval totální zmatek v hlavě, jsem o ocitl v pestrobarevném světě, kde se může stát opravdu, ale opravdu všechno. Přiznám se, že nejsem velkým milovníkem fantasy, takže jsem ani příliš nehýkal nadšením. Jedno je ale pravda. Ve společnosti tří postav jsem se v tom barevném, místy na můj vkus přeplácaném, světě neztratil a jejich cestu, která v závěru knihy slibuje pokračování, jsem absolvoval až do konce. Což je důkazem, že příznivci onanující nad vidinami magických mečů, čar a kouzel, stejně jako bájných hrdinů, půlících obří lebky monster, či bojujících ve vzduchu na perutích létajících potvor, budou nejspíš nadšeni.