Překlad: Ludovít Plata
Počet stran: 168
Cena: 199 Kč
Vydavatel: 26.6.2013 Hachette

Nový úděl Captain America je zvláštní. Odhlédněme od faktu, že se s ním nastartovala nová várka jeho patriotických dobrodružství a řekněme si, že za to můžou události kolem 11. září.

V ten den totiž teroristi sundali Američanům dvojčata a USA najednou prozřely z amerického snu do drsné reality. A to se právě tento komiks snaží reflektovat.

Šest sešitů spojující se v jeden příběh začíná v okamžiku, kdy WTC padlo, všude zuří chaos, zkáza a význam „Válka s terorismem“ nabývá nejen na aktuálnosti, ale současně i na palčivosti. A kdo jiný by měl stát v první linii, než hrdina, který se obléká do americké vlajky. Ovšem jestli čekáte patetickou slátaninu plnou heroismu, jste vedle.  Autor komiksu John Ney Rieber se pokusil zamyslet nad příčinami nenávisti teroristů a stejně chtěl poukázat, že nic není striktně černobílé. Bohužel svůj záměr nedotáhl do konce a naprosté srozumitelnosti.

Capa tak tři měsíce po jedenáctém září čeká fanatickými teroristy zaminované maloměsto v srdci Ameriky a okázalé sebemrskání se, poté co zabije vůdce teroristů. Což je značně nelogické. Jistě, komiksoví hrdinové si zakládají na tom, že neprolévají krev, ale představa, jak se Cap snaží domluvit přismahléhu šmejdovi, že vyhazovat ženy a děti do vzduchu, není správné, je hodně debilní.  A ono toho co v tomto komiksu, i přes nesporně atraktivní námět, neklape, je samozřejmě mnohem víc. Hlavně to, že celý příběh tak nějak nedrží moc pohromadě.

Ve hře se objevují podivné vojenské „kočičí známky“, teroristi, podobní vojenské jednotce se snaží útočit na Den nezávislosti a finále v Drážďanech je solidně zmatené. Stejně jako motivace a hlavně původ hlavního padoucha, který ani není muslim. To asi kvůli politické korektnosti. A tak, byť se komiks chce přiblížit realitě, spíše se od ní vzdaluje v podobě podivné báchorky, jak frustrovaný osamělý bojovník vyrazil do boje za teroristy nahlodaný americký sen.

Děj komiksu je samozřejmě protkán „hlubokomyslnými“ úvahami, které měly vyvolat (a podle úvodního slova vydavatele prý taky vyvolaly) jistou míru kontroverze. Rieber označuje kořeny zla americkým vměšováním se do mnohého světového dění, čímž má do jisté míry pravdu. Slovy svého hrdiny Capa druhým dechem odpovídá, že se Amerika poučila ze svých chyb, v čemž zase tak docela pravdu nemá. Jedno mu však uniká úplně. Válka s terorismem, která je stále aktuální, je především ovlivněná náboženským fanatismem. A to ani na jedné stránce tohoto komiksu nezazní. A to ho degraduje do zmatené, v podstatě banální historky využívající světoznámou událost jako kulisu. A to je docela škoda.