Autor: Alan Grant
Kresba: Val Semeiks
Překlad: Pavel Dort, Šimon Španihel
Počet stran: 160
Cena 349 Kč
Vydavatel: 20.10.2014 Crew

Je několik věcí, o kterých nemá smysl diskutovat. Třeba o tom, že Superman si příliš neužívá kryptonitové kůry. Nebo o tom, že Batman by se příliš nerozplýval nad Havlovo sloganem o Pravdě a lásce, která zvítězí nad lží a nenávistí. A pak taky o tom, že Lobo v devadesátých letech mocně pomáhal rozhýbávat komiksovou scénu v Čechách.

Poprvé se objevil v prvním čísle časopisu Crew a okamžitě se stal hitem a putovní postavou, kterou v jistém slova smyslu zůstal dodnes. Své nové podobě a novému pojetí v aktuálním fenoménu New 52 navzdory.

Jenže my si tady a teď budeme povídat o tom starém masakrálním Lobovi prozpěvujícím si šlágry typu: „Krční páteř rupne, když se na ní dupne,“ razícím moudrost „Dvojitý zásobník, dvojitá zábava,“  který svým masivním hákem rád a důkladně zkoumal pajšl nejen mimozemského odpadu, o tom Lobovi, který si nejednou dal po tlamě se Supermanem i Batmanem a kterému partička okolo Hitmana natrhla prdel. Buéééno Excelente! Prostě o velkém šéfovi, posledním Czarnianovi, nezranitelném magorovi, kterému v makovici nonstop jede heavymetalová pecka. O námezdním lovci odměn, který nemá problém zmasakrovat celou planetu. Prostě budeme si povídat o hodně veselém a hodně brutálním násilí v komiksu a jeho ikoně.

Vydavatelství Crew se prostě rozhodla vybalit své „rodinné“ stříbro a vydala další knihu s Lobem. A nejedná se jen tak o obyčejnou knihu. Toto není žádný speciál, jako třeba vydaný Kontrakt na Boga, nebo nevydané Smrt a daně. Toto je první kniha z přislíbených mnoha, které by mohly vytvořit souhrnné vydání Lobových komiksů, tak jak vycházely od roku 1993, kdy tento antihrdina stoupal vstříci své ohromující popularitě, která sice ve světě již notně pohasla, ale v Česku díky nostalgii stále žije.

Kniha Bulíkův případ a jiné příběhy tak obsahuje sešity 1 až 6 originální řady, což znamená, že v ní český čtenář narazí na čtyřdílný příběh o tom jak Lobo naháněl mafiánského účetního, zašpásoval si s těžkou bitevní technikou, stejně jako s feministickou grupou kamarádek z Los Lesbos a kromě jiného se stačil i stát vlkodlakem… tedy pardon Lobodlakem a další dva kousky Bladhoundova krev a Tirácký sen, které v českém překladu ještě nespatřili světlo světa. Jo, je to tak. Pamětníkům jistě neunikne, že Bulíkův případ se již v produkci Crew objevil. Jasně, bylo to sešitové vydání v rámci řady Comicsové legendy z roku 1999. No a co. Když Lobo komplet, tak holt i za cenu toho, že se v jednotlivých knihách objeví i to co se už někdy objevilo, jako třeba 7 jatečných, či Lobo: Soukromý očko, nebo už dvakrát vydaný Kostěj nesmrtelný.

Ale zpět k první knize. Na jejích 160ti stránkách je Velký šéf v celé své parádě. Ve vrcholové formě v době, kdy se z okrajové figurky podivného intergalaktického pankáče stala ikona zábavného násilí, která si vysloužila svou vlastní sérii. Hospoda Alovo božské pošušňání otevírá, vykozenou servírku Darlene čeká první blízké setkání se zábavnou demolicí spojenou s přátelským pokecem  Loba a starého kámoše Johna Slima a megasyndikát hledá svého zakutáleného účetního Bulíka s elektronickým mozkem. A to je jen začátek. V této knize rovněž dojde na ultimátní ztělesnění dobra, debila superhrdinu Gold Stara, který vyzařuje paprsky čestnosti a chrání planetu jménem Harmonie. Skvělé přiteplené doskočiště pro pěst nájemného parchanta v krátké jednohubce, kterou střídá kamioňácká meziplanetární historka v níž si jedna šmačná, ale zrádná mrcha dovolí Velkého šéfa zplynovat a jako použitý vložky vyhodit do prostoru. A to neměla dělat.

Je to masakrální, náležitě úlítlé, barevné, plné popkulturních odkazů a bizarností, jaké mají všichni úchylci rádi. Intoušové kroutí hlavou tak vehementně, až si jí vykroutí v jednom velkém saltu kroutále. Lobo se ani trochu nesere a je při chuti. O utrhané končetiny, včetně jednoho nosu s „pírcingem“, není nouze. Stejně tak o záplavu sraček. Není to Shakespeare, je to Lobo. Někdo ho miluje, jiný v návalu oduševnělosti považuje za bezduchou hovadinu. Crew na něj nejednou vsadila a sází na něj opět. Doposud to vyšlo a nepochybně to vyjde i nyní. Říká se tomu sázka na jistotu. Je to prostě Lobo, jehož jediná nedokonalost je, alespoň v tomto booku, absence původních obálek.