Autor: Petr Macek
Kresba: Petr Kopl
Počet stran: 28
Cena: 49 Kč
Vydavatel: 13.1.2016 Czech New Center

Je to takový malý zázrak. V česku začal vycházet Zázrak. Dechberoucí zázrak. Český, vážně míněný komiks na pokračování. Se superhrdinou. S magickými schopnostmi.

Minule byl čtenář nemilosrdně hozen do vody. V Národním muzeu to bouchlo a objevila se tajemná postava v červené kápi, která létá. Tady máš svého superhrdinu a nauč se s ním plavat českými stojatými vody komiksu bez bohaté historie. Superhrdina Zázrak, zvaný Dechberoucí, využívá ke svému páchání dobra magii. Taky, jak už bylo řečeno, má červený kostým s kápí a civilní identitu. Je to David a je to Čech. A žije v Praze. To je asi nejpodstatnější. Americký mainstream, v tomto případě inspirovaný Marvelem se přetavil do české pravidelně vycházející sešitovky. Zapomeňte na Čtyřlístek. Pinďa, Bobík, Myšpulín i Fifinka, byli sice fajn, ale tohle je zázrak. Klasický superhrdina. Jeho autoři ho nazývají „Prvním českým, vážně míněným superhrdinou, nadaným superschopnostmi se samostatným sešitovým komiksovým seriálem. Ono totiž hned poté, co se objevilo první číslo komiksu s nápisem První český superhrdina (recenzi najdete ZDE), objevily se i různé názory, že tomu tak není, protože tím prvním byl Pérák, který skákal s botami upravenými pružinami nacistům po kebulích.
Ale zpátky ke komiksu s pořadovým číslem 2.

Když se podíváte na obálku druhého Zázraku, okamžitě na vás dýchne zmíněný americký mainstream. Tohle je vážně komiksová obálka. Neporazitelný Golem, který se před ničím nezastaví, lehce evokuje marvelovského Juggernauta, ale to vem čert. Tady a teď se tento kolos valí pražskými ulicemi směrem k výstavišti, „žongluje“ s vozy MHD i osobáky a hliněná ústa mwlou něco o poslání. Jaké poslání? Jasně, je to teprve druhý sešit a příběh, který se má táhnout po rozloze dvanácti prvních čísel, teprve začíná. Petr Macek to s českými reáliemi myslí smrtelně vážně a tak po minulých událostech v Národním muzeu sáhl do starých českých legend a vytáhl Golema. A nejen jeho. Ona totiž ta magie tak trochu k atmosféře matičky stověžaté, patří.

Ano, je to začátek a tak se nejen čtenář, ale i hlavní hrdina musí rozkoukat trochu kolem sebe a zmapovat situaci. Zatím totiž všichni moc neví „která bije“. A tak, aby jim to šlo snáze, se objevil nepostradatelný mentor. Někdo starší, kdo dokáže mladého hrdinu nasměrovat na tu správnou cestu. V tomto případě někdo hodně starší. Několik stovek let. A jelikož si tento komiks hodně hraje s magií není magistr Kelly zase tak velkým překvapením. Jo ten Kelly, starý alchymista Kelly. Furt nic. Tak si pusťte Pekařova císaře a císařova pekaře. Jo, ten film, kde je i Golem, podle legendy hliněný obr, který měl chránit židovské město.

Tenhle komiksový Golem, který se valí druhým sešitem nové komiksové série, je však trochu jiný. Moderní. Ne tak moderní, jako byl třeba v jednom z dílů seriálu Akta X, ale prostě nezastavitelný kolos, poháněný technošémem, který nedbajíc jakou paseku způsobí, jde za svým záhadným posláním a bude na novém superhrdinovi, aby se mu postavil do cesty. Což pochopitelně udělá, díky čemuž budování příběhu získá i svou velkou akční scénu, pro komiks tak nepostradatelnou. Stejně tak jsou nepostradatelné i informace. Ano, už se zde pomalu začíná rodit něco jako příběh. Sice pozvolna vystrkuje růžky, ale i to stačí. Vždyť za měsíc tu bude další sešit. A v něm stopro v příběhu pokročíme o kus dál.