Autor: Paolo Eleuteri Serpieri
Kresba: Paolo Eleuteri Serpieri
Překlad: Míša Šmakalová
Počet stran: 176
Cena: 589 Kč
Vydavatel: 16.9.2016 Crew

Sexu není nikdy dost, jak by vám potvrdil nejeden erotoman. Můžete tedy divit Druuně, jejíž šatník se omezuje maximálně na pár kousků  nejlépe průhledného spodního prádla (úplně nejraději, k velké potěše všech, stejně tráví většinu času nahá), že se po minulých divokých eskapádách (ten grupáč s účelem udělat jí miminkou, byl fakt výživnej) pouští do dalšího vzrušujícího dobrodružství? Asi ne. Druuna je totiž dokonalá samice, která není ani trochu lakomá. A takovým holkám přílišná cudnost nesluší. A to ani v prázdném vesmíru, kde nikdo neuslyší vaše orgasmické hekání.

Komiksoví honibrci (a nejen oni) zažívají předčasné vánoce. Vydavatelství Crew se totiž rozhodlo kout železo dokud je žhavé a po úspěchu minulé knihy, spojující první tři alba z pera Paola Serpieriho vrhlo, v rekordním čase, na český trh další. Pochopitelně opět spojující další tři alba, této erotikou napěchované ságy. Ty mají jména Masožroutka, Mandragora, Afrodisia a Serpieri se v nich, po vzbuzen úspěchem vydal poněkud jinými  cestičkami. Ne,  tím nemyslím, že by z Druny, té dokonale vyvinuté samice udělal frigidu, pořádný krok stranou udělal hlavně příběh. Věřte, nebo nevěřte, ona ta Druuna totiž není hlavně a jen o šoustání. Ono se to snaží  něco říct. A není toho málo, když se podíváte na písmeny doslova napěchované komiksové bubliny.

Na samém počátku to vypadá, že je vše při starém. Máme tu hluboký vesmír, kterým se proplétá kosmická loď, jež je díky nedávné minulosti bohatější o jednu smyslnou, z pokřiveného světa plného nadržených nestvůr a mutantů, zachráněnou, pasažérku. A tu loď, konkrétně její posádku, pochopitelně čekají problémy. A Druunu zase, rovněž pochopitelně, pořádná porce sexu. Včetně análního, jehož je v této knize požehnaně.
„Ne! Auuu! To bolí!“
„Chci aby tě to bolelo! A hodně!“

Někdo to rád horké, jiný zase zezadu. Druuna to má  ráda  jakkoliv dokonce i s pořádným výpraskem. Ovšem tentokrát je všechno trochu jinak. Serpiéry si rád hraje na tejemno, ještě  raději mlží a úplně nejraději šokuje své čtenáře nějakým tím zvratem, proto by bylo trestuhodné rozepisovat seo zápletce této druhé trilogie z Druunina života,  nějak obšírněji. Bude vám tedy muset stačit, když zmíním, že hned ze začátku mají Druunini zachránci opravdu vážný problém. Zrůdy,  mutanti a další slizké potvory, tedy to před čím Druuna unikla ze svého „umírajícího“ světa, se najednou objevuje v jejich kosmické lodi a aby toho nebylo málo, jsou tu i replikanti, kteří dokážou dokonale napodobit jednotlivé členy posádky. Jo a taky nákaza, která tu celou šlamastiku dala do pohybu.
Ovšem... naštěstí je tu i Druuna, která neváhá zapojit své tělo (a že je to nějaké tělo) k záchraně situace.
Třeba tím, že se nechá pořádně vojet velkou násadou bejkovce. Do zadku. Jo, o análním sexu už tady řeč byla.

Pokud čekáte, že Serpiery pouze zamíchal kulisami a nyní vám jako přes kopírák servíruje to samé co jste četli v první knize, tak jste vedle skoro jako naiva, který si myslí, že komiks byl a je záležitostí hlavně pro děti. Druuna dokazuje pravý opak a Serpiery opustil přízemní realitu tak jak jí známe a podíval se někam trochu jinam. Úhybný manévr tak otevřel příběhu zcela jiné  možnosti, ve kterých je možné opravdu všechno. Fantaziím (nejen těm sexuálním) se meze nekladou. Nakonec, asi byste nechtěli aby se Druuna pořád poflakovala po zdevastovaném světě připomínající Aldisův Nonstop. I když právě on, hlavně jeho strážce v podobě zvrhlé  centrální inteligence, je jeho středobodem. Jistě, některé momenty a Serpieriho nápady dnes mohou zapůsobit trochu úsměvně, je to přeci jenom retro, ale celek jako takový je dokonalým mixem hadcore scifi a hardcore erotiky, navíc v tom nejluxusnějším výtvarném pojetí.
„Bože, to snad není pravda! Líbí se mi to, líbí. Cítím ho celýho. Až v útrobách. Je to strešný... nádherný... ááách!“

Stejně jako v minulé knize, tak i zde platí, že všechny ty erotické výlevy nejsou jen prvoplánovou vějičkou pro slaboduchou dějovou kostru sloužící k tomu, aby hlavní, vždy spoře oblečená hrdinka byla osouložena všemi možnými způsoby. Příběh je tady vlastně to, co z celého díla dělá něco mnohem víc, než jen „věc“ s nálepkou „erotický komiks“, nebo kreslené porno. Serpieriho spletitý příběh celou Drunu povyšuje na věc ke které se naprosto přesně a neodiskutovatelně hodí název Mistrovská díla evropského komiksu. I přes fakt, že tohle by přes americkou Comics Code Authority (hysterii která si vzala za cíl, aby komiks nekazil mládež) rozhodně neprošlo. No, naštěstí jsme v Evropě, kde nikdo pohoršené nehýká nad tím, že je hlavní hrdinka brutálně znásilněná dvěma odsouzenci na smrt a ještě se jí to líbí...
No on by se asi někdo i našel, ale na to, aby byl tento kousek zakázán, to nestačí.
Vydavatelství Crew rovněž staví na faktu, že se jedná o kompletní, necenzurovanou verzi. Ano, tato série má s cenzurou své bohaté zkušenosti. Třeba u sousedních Němců, tedy národa, jehož pornoprodukce v minulosti slavila úspěchy s fekálním pornem.
Inu, to je ta puritánská přetvářka.

Na konci knihy se pomalu zdá, jako kdyby Serpierimu zlehounka docházel dech. Tak jako byla Masožroutka drsným otvírákem se silným z vratem na konci, následující Mandragora zase brutálním výletem do zvrhlé fantazie, působí Afrodisia dojmem nastavované kaše se závěrem, který se rozhodně nepodobá bombastickému finále. To je ale jen drobná vada na kráse, kterou mnohý zahlcen rafinovaným spojením smyslnosti, násilí, nejedné filozofické úvahy a pomrkávání po řecké mytologii, bude nejspíš ignorovat.
Nakonec zbyde jen jedna otázka.
Bude Druuna pokračovat?
A na tuto otázku je hodně těžké odpovědět.
Serpiery totiž doposud (když nepočítáme bonusová alba) udělal jen dva kousky z plánované třetí trilogie. Poslední, prozatím osmé album v řadě s názvem Clone (Klony) vyšlo v roce 2003. Příběh tak doposud nemá konec, který je prozatím jen v hlavě autora.
Dostane se z ní ven?
Bude Druuna pokračovat?
No, to záleží jen a jen na jejím duchovním otci.