Kresba: Doug Wheatley
Obálka: Adam Hughes
Překlad: Milan Pavlíček
Počet stran: 44
Cena : 49 Kč
Vydal: Egmont 20.1.2012

Svět Star Wars je velmi rozmanitý a jeho universum téměř nekonečné. Základní šestice filmů, která jím prochází je doplněna spoustou knih a samozřejmě i komiksů. Čtyři z nich v podobě omnibusů vydal loni BB Art. A s příchodem nového roku do něj zavítalo i nakladatelství Egmont.

A to se vskutku zajímavým projektem. Začal totiž vydávat Star Wars magazín. Komiksový Star Wars magazín, tudíž by i poslednímu pucflekovi z armády klonů mělo být jasné o čem tady bude řeč.

Nový měsíčník obsahuje celých 44 stran na nichž, v jeho prvním čísle, naleznete tři příběhy. První z nich, Očista patří k nejdelším a svým dějem přímo navazuje na zatím poslední díl filmové ságy Pomsta Sithů. Nově zrozený Sith Darth Vader, železná pěst imperátora, v něm pátrá se zjevným úmyslem po svém bývalém mistrovi Obi Wan Kenobim, zatímco se zbytky zdecimovaných mistrů Jedi scházejí, aby se pokusili postavit tváří v tvář svému osudu. Druhý kraťas Děti síly, je sice výtvarně slabší, ale myšlenkou silnější zamyšlení nad dogmaty řádu Jediů s celkem slušnou pointou a poslední výlet do světa Star Wars (Apokalypsa na Endoru) čtenáře zavede na planetu Endor (ano, tam kde žijí chlupatí Ewoci podobní mončičákům) v době bitvy kdy vrcholil děj filmu Návrat Rytíře Jedi. A byť se ze začátku zdá, že půjde o běžnou řežbu ve stylu partyzánské války, o níž vypráví jeden z přeživších vojáků imperia, poslední panel v sobě nese dokonalou ironickou tečku, která komiksový kraťas staví o stupínek výš.

Komiksy ze světa Star Wars mají nepochybně své kouzlo a je určitě fajn, že se Egmont k takovému počinu rozhodl. I jeho cena je příjemná (49 Kč), nicméně je vykoupená opravdu laciným papírem, stejně jako nepříliš zdařilým zpracováním obálky, připomínající spíše průkopnické komiksové počiny ze začátku devadesátých let. Další věcí, které mě trochu nelezla pod vousy, je fakt, že jednotlivé příběhy jsou bez většího ladu a skladu poházeny napříč časovou osou, tudíž se v nich čtenář nepříliš, nebo jen letmo znalý fenoménu Star Wars, má šanci ztratit. Ucelenější linie vycházející na pokračování by možná byla lepší. Nicméně, Egmont je zde teprve na počátku, tudíž vyčkejme, kudy se jeho snahy budou ubírat dále. Ostatně tiráž by i napovídala, že úvodní příběh je hlavní dějovou linií, a dva kraťasy za ním jsou jen jakýmsi bonusem.
Uvidíme za měsíc