Autor Brian Michael Bendis, Mark Millar
Kresba: Adam Kubert
Překlad: Jiří Pavlovský
Počet stran: 144
Cena: 329 Kč
Vydavatel: Crew 26.3.2011

Tak už je to tady. Po všech těch hostovačkách a nejrůznějších štěcích v jiných komiksech si jedna z nejznámějších týmovek všech dob u nás vydobyla svoji vlastní sérii. Asi to byla jen otázka času, protože Fantastic Four je u nás v povědomí široké veřejnosti, na čemž se nemalou měrou podílela i dvě (i když ne zrovna kvalitní) filmové zpracování. A jak to s premiérou tohoto kvarteta dopadlo?

Crew opět zcela logicky šáhlo po Fantastic Four z alternativního "Ultimate" vesmíru Marvelu, a to z jediného praktického důvodu, který vyplývá už z názvu. Zrod popisuje Fantastic Four pěkně od začátku, od vzniku tohoto týmu - moderně a jinak. Začátek této série byl svěřen "all star teamu" ve složení Mark Millar (scénář), Brian Michael Bendis (redakce) a Adam Kubert (kresba).

Kresba Adama Kuberta se v českých luzích a hájích objevuje vůbec poprvé. A stojí za to. Pohyby, grimasy, střídání stránek s desítkou malých oken s rozmáchlými výjevy přes dvě strany a Thing, především monstrózní a dokonalý Thing, dělá z kresby v tomto booku skvělý zážitek. Ovšem se scénářem se to má tentokrát trochu jinak.

Po prvním přečtení jsem byl mírně zklamán, především kvůli tomu, že jsem od tohoto komiksu čekal trochu něco jiného. Protože pod pojmem "trochu něco jiného" si můžete představit třeba noir detektivku nebo dadaistické dílko, budu se snažit být konkrétnější - čekal jsem alespoň trošku dospělejší komiks. Po Bendisově Tajné válce a Millarových Ultimates se taky člověku nikdo nesmí divit. Ultimate Fantastic Four je, což mi brzo došlo, ovšem o něčem jiném. Spíš než o zdrsnění klasického světa Marvelu jde o převyprávění zrodu klasického týmu pro dnešní teenagery. Kdo se někdy dostal do styku s Ultimate Spider-manem, ví, o čem je řeč. Celé je to ještě podtrženo omlazením této čtveřice, kdy ji (tedy alespoň jednoho z nich) pozorujeme od narození až do doby, kdy získá své schopnosti.

Druhé čtení, tentokrát bez přehnaných očekávání a s vychutnáním mistrovsky zvládnuté kresby, už tedy bylo značně lepší. Ačkoli je první díl Ultimate Fantastic Four kvalitní mainstream, který si na nic nehraje, příjemně odsýpá a občas i pobaví mírně vtipnou hláškou, jednu slabinu má. A tou je tragikomický záporák, jehož motivy jsou tak nějak narychlo střižené, nejasné a ve scénáři působí trošku zvláštně, jakoby tam byl násilně nastrčen. V konečném důsledku tak tahle fantastická čtyřka nezklamala a přiměla mě těšit se na další díl, kdy přijde nejen Dr. Doom ale spolu s ním i Warren Ellis.

Text: Václav Baženov

Dostaneme se na úplný začátek, ke zrodu legendy. Reed Richards, Johnny Storm, Susan Storm a Ben Grimm jsou tu znova a čeká je proměna jejich života... a jejich první soupeř na život a na smrt.
První knihu má na starost společně profesionální cynik Mark Millar (Mrtvý nebo živý, Kick-Ass, Ultimates) a dialogový expert Brian M. Bendis (Daredevil, Ultimate Spider-Man, Tajná válka). K tomu si přihoďte neuvěřitelnou kresbu Adama Kuberta a máte efektní restart legendární série.
A o co půjde?
Pokus Reeda Richardse se tak úplně nepovedl. Účastníci experimentu zmizeli, aby se vzápětí objevili na různých místech světa se schopnostmi, které nechápu a které z nich dělají v lepším případě hříčky přírody, v horším zrůdy. Jenže pod povrchem země se něco děje a brzy nastane okamžik, kdy nedobrovolní hrdinové budou muset vyzkoušet své síly v praxi... a pokusit se při tom neumřít.