Profily



Komiks jako fenomén – Komiksácké archetypy

alt
V Americe komiksem žijí statísíce lidí. Po internetu kolují mnohá videa, kdy sběratelé ukazují své rozsáhlé sbírky knih, sešitů a dalších věcí s komiksy spojených, které zabírají i celé místnosti. Dokonce najdete videa, kdy sběratelé týdně ukazují své nové přírůstky do sbírky. No a prodavači komiksů přišli také se svými, kde radí a pomáhají. My v Čechách takových posedlých magorů máme málo, ale to neznamená, že sběratele nemáme. Pojďme se společně podívat na základní rozdělení sběratelů, fanoušků komiksu a dalších, kteří za tento fenomén utrácí.


Subjekt  1 – Čtenář ( Reader)


První subjekt našeho přehledu kupuje komiks primárně proto, aby si ho přečetl. Pečlivě si tedy vybírá, za co peníze utratí a většinou kupuje knihy. Často také čím větší tím lepší. Většinou takový čtenář koupí komiks i v horším stavu za nižší cenu, například na Aukru. Při nespokojenosti velice rád knihy prodá dále a jeho sbírka tedy obsahuje pouze pro něj zajímavé kousky a nebývá tak rozsáhlá. Omnibusy jsou pro něj naprosto ideální vydání.

alt


Subjekt 2 – Sběratel (Collector)


 Laboratorní subjekt číslo Dvě je Sběratel od přirození (mužského i ženského). Sběratelé sou nejvíce rozmanitou skupinou přehledu. Jsou bookaři, sektáři, figurkáři, tričkaři, sběratelé jednotlivých sérií, nebo témat jako Zombie nebo Starwars, dále sou sběratelé autorů nebo kreslířů a tak dále hodně dlouho. Shodují se v jednom: Záleží jim na co nejlepším stavu zboží a mají ho mraky. Většinou se všechny výše uvedené překrývají a spojují v jednu kolosální sbírku, která každý rok, měsíc, týden či den roste. Nebojí se investovat velké peníze do vzácného kousku a pochlubit se s ním. Právě tato skupina lidí uvádí videa, vytváří fotogalerie a baví se o comicsech hodiny a hodiny nad nekonečnými škopky piva. Společně s první kategorií jsou sběratelé rozhodně nejrozšířenější skupinou komiksáků u nás.
Ideální produkt pro Sběratele je naprosto cokoliv s komiksem spojené.

alt


Subjekt 3 – Investor


Tak sme se dostali do opravdu drsných vod přátelé. Investor je člověk, který sice patří mezi sběratele, ale zároveň nad komiksy přemýšlí i skrze peněženku. Jde už opravdu o experty v oboru, kteří znají kritéria hodnocení zachovalosti a stavu daného sešitu nebo knihy a nebojí se investovat nemalé částky do kousku, který bude za pár let stát dvojnásobek. Těchto typů u nás opravdu moc nenajdete, jestli tedy nějakého. I když na druhou stranu abych nemlžil, si české podhoubí vypěstovalo vrstvu podobných spíše už zlatokopů.
Ideální produkt pro Investory jsou CGC Comicsy, Starší první čísla a další cenné komiksy.
Ideální produkt pro Českého Investora je první kniha Ticha nebo knihy od Kulhánka.

alt


Subjekt 4 – Spekulant (Spceulator)


Tak máme tu poslední typ komiksáků. Jedná se o spekulanty, kteří v Americe ve velkém kupují nové sešity nově začínajících řad, eventů, posledních čísel, či dopředu ohlášených a hypovaných čísel, s tím, že očekávají brzké vyprodání a nárůst ceny. Díky rostoucím nákladům komiksů v češtině se naštěstí už skoro nesetkáme tímto typem „sběratelů“ u nás. V zahraničí jsou ovšem běžní a očekávané první číslo může narůst i desetinásobku své ceny během jediného dne.
Ideální produkt pro spekulanty byl například restart DC a první čísla všech 52 sérií.
Tak co kam patříte vy? Jste čtenáři nebo sběratelé? Máte doma kolekci knih, neb ose vám na poličkách rozvalují figurky od DC Direct a sochy od Sideshow?

Text: Vojtěch "Thunair" Rabyniuk
Inspirováno: http://www.youtube.com/watch?v=yILDbtO3zJY

více komiksů >>
FB



Spolupráce

Zajímá Vás psaní nebo máte zájem o reklamu? Kontaktujte nás na info@totalmag.cz.

Facebook

O projektu

Totalmag magazín je rozsáhlý projekt s vizí tzv. „virtuální trafiky“, v níž najdete neustále přibývající počet zájmových magazínů z různých odvětví společenského života a zábavy. Od politiky, společenských témat, přes kulturu v podobě filmů, komiksů, nebo hudby, až po různé volnočasové aktivity a zábavu reflektující nejen současné dění. Všechny spojitosti z těchto zdánlivě nesouvisejících témat pak shromažďuje kalendář, který z nich, postupem času bude tvořit raritní kroniku našich dní.





Originální konvice a hrnečky | PPC kampaně | Masivní originální nábytek | Tepelná čerpadla | Realizace Optimalizace pro vyhledávače (SEO), aplikace pro internet, eshopy, individuální projekty [smartdog.cz]