Profily



Základní pravidlo: „Vystřílej co nejvíc kuliček!“ (paintballová komerce)

 

 
Bylo jich zhruba pět a byli už pěkně „načančaní“. Panáky lítaly vzduchem s vytrvalostí tažných ptákům mířících na podzim do teplých krajin, z repráků vyřvávala Lady Gaga, že má Poker Face, holčiny svíjející se na parketě slibovaly pod zpocenými tílky vnady různých kalibrů a všichni se shodli, že se v tomto případě jedná o slušně hustej odvaz. Pak jeden z nich dostal nápad.
„Hele, co kdyby jsme si pozejtří zahráli ten pejnbál. To by mohl bejt dost vostrej voraz.
 
Za dva dny se sešli na komerčním hřišti. Vyfasovali kombinézy, ten si vzal maskáčovou bundu od čongů, kterou nosil na ryby a nikdo se nezapomněl vycpat mikinou. Tou kuličkou to prej pekelně bolí. Potom vyfasovali masky a zbraně s plnými bandaskami kuliček. Kdo si připlatil dvě pětky, měl i rukavice. Objektivy foťáků, nebo alespoň mobilních telefonů, mířily na novodobé žoldáky.
„Ty vole ty vypadáš jako úplnej killer. Matrix hadr.“ 
A pak se začalo střílet. Chuck Norris hadr! Zásah, nezásah, jede se dál. Pořadatel huláká na jednoho z blbců, který si uprostřed boje sundala masku. Pozdě. Kulička mu penetrovala tvář. Naštěstí. Kdyby se strefila do oka, byl by z toho celkem průser. Bandasky se s prvními salvami rychle prázdnily. Rambo hadr. Tolik kulí se nevystřílelo, ani když naposledy čistil Barmu. 
Naštěstí zázemí s pořadatelem bylo nedaleko. A ten měl kulí stále dost. Za dvě kačky, samozřejmě. 
 
Komerce, komerční akce, komerční hřiště, komerční hráč a dnes už by se dalo dodat komerční hráč s komerřní zbraní a komerční maskou. Další tvář paintballu, z které pravověrný či ortodoxní militarista (tedy pokud ten zrovna komerci, jako vedlejší, či hlavní pracovní úvazek neorganizuje, či nepořádá) dostává kopřivku. Na druhou stranu, díky reklamám spojených s komerčními snahami ta nejviditelnější tvář paintballu. Alespoň pro širokou veřejnost. 
 
Jeden z provozovatelů komerce míní:
„Vznikla celá sorta věcí pro komerční sektor a je to dobře. Komerce je pro paintball důležitá, ba dokonce nepostradatelná věc, jež tvoří plíce celého paintballového průmyslu a to není nikterak nadnesené, lze si to vysvětlit na příkladu, kdy prodej vybaveni a kuliček na celou CR se ani nerovná spotřebě jednoho „zaběhnutého“ komerčního hřiště. Je jasné, že vývoj nových porduktů, kuliček a služeb paintballových firem neleží na bedrech ani militaristů či speedballistů, ale na tom jak se bude dařit komerčním hřištím, bez jejichž peněz se paintballový průmysl neobejde a vzhledem k tomu, že většina hráčů, je úplně jednu jestli speedu, woodsballu, nebo military paintballu se k němu poprvé v drtivé většine dostala a na doživotí se do něj beznadějně, mnohdy bezhlavě zamilovala právě na komerčním hřišti.“
 
Nicméně ani v případě komerčních aktivit se nemusí vždy jednat o to samé. Teď není řeč o ceně, ta se samozřejmě nějakým způsobem podle poskytnutých služeb liší, ale o kvalitě, popřípadě barvitosti nabízených služeb. Nejkvalitnější služby samozřejmě nabízejí společnosti (nejčastěji s.r.o.), které mají s paintballem zkušenosti, k tomu zaběhnutá hřiště a dostatečné finanční zázemí. Díky tomu mohou plnit různá přání zákazníků, kteří se zde často rekrutují z managementu velkých firem. Zde se totiž stalo hitem (stejně jako před mnoha lety v Americe) postřílet se v rámci teambuildingu, mezi sebou. A že taková přání někdy mohou být vypečená. Managment jedné takové velké, nejmenované firmy přišel třeba k objednávce s nápadem, že by panu generálnímu mohli, samozřejmě, pokud by to bylo možné, dosypávat do zásobníku kuličky dvě nahé striptérky. Ostatně spojení paintball a striptýz se v objednávkách velkých „bohatých“ firem objevuje velmi často. Někoho holt rajcují nahé „roztleskávačky“ s kvéry v rukou. Jiného zase vojančina... ano výjimkou nejsou ani firmy, které si objednají drsnější formu paintu, spojenou třeba s použitím techniky, či hry ve stylu survivalu a mnohdy i s podnikovou prezentací, samozřejmě ve stylu vojenského brífinku. Netřeba podotýkat, že takovéto akce rovněž nemůže pořádat každý.
 
Další sorta paintballových hřišť je lokální. Tam dorazí třeba školní třídy ve snaze se vystřílet, kámoši z hospody, nebo jiné skupinky, které čeká seznámení ze simulací boje, jež se vzápětí zpravidla zvrhne v nesmyslnou přestřelku. Hřiště nedaleko hranic, obzvláště s Německem (kde je paintball zakázaný), mají pak tu výhodu, že je zde často slyšet němčina. Lokální, nebo malá hřiště jsou často provozována na živnostenský list a nedostatek kapitálu se v nejednom případě odráží i na kvalitě a barvitosti služeb.
 
Poslední a nejhorší variantou, která je v Čechách pořád hodně rozšířená je to, že si někdo koupí 10 zbraní a masek a někde v lese, v lomu, nebo v jiném prostoru si dělá černé komerce a očerňuje tak celý paintballový svět!
 
více paintballu >>
FB



Spolupráce

Zajímá Vás psaní nebo máte zájem o reklamu? Kontaktujte nás na info@totalmag.cz.

Facebook

O projektu

Totalmag magazín je rozsáhlý projekt s vizí tzv. „virtuální trafiky“, v níž najdete neustále přibývající počet zájmových magazínů z různých odvětví společenského života a zábavy. Od politiky, společenských témat, přes kulturu v podobě filmů, komiksů, nebo hudby, až po různé volnočasové aktivity a zábavu reflektující nejen současné dění. Všechny spojitosti z těchto zdánlivě nesouvisejících témat pak shromažďuje kalendář, který z nich, postupem času bude tvořit raritní kroniku našich dní.





Originální konvice a hrnečky | PPC kampaně | Masivní originální nábytek | Tepelná čerpadla | Realizace Optimalizace pro vyhledávače (SEO), aplikace pro internet, eshopy, individuální projekty [smartdog.cz]